Belföld

Még mindig Frankfurt – második felvonás

A napokban záruló Frankfurti Autószalonon annyi új modellt és koncepciót mutattak be, hogy egy újabb csokrot köthettünk belőlük. Tekintse meg képgalériánkat! >>

Aston Martin DB9


Még mindig Frankfurt – második felvonás 1

Kattintson a képre!


Némi meglepetésre már Frankfurtban látható volt a patinás brit márka legújabb modellje, a DB9-es. A sportkocsi külseje nem sokat változott az előd DB7-hez képest, ám ennek ellenére merőben új típus. A legszembetűnőbb változások: a kissé agresszívabb lámpaformák, és a domborúbb ívek.


A mutatós karosszéria alatt a legmodernebb technika kapott helyett: az autó váza könnyűszerkezetes alumínium és magnézium ötvözetekből készül, de néhol szénszálas kompozit anyagok is helyet kaptak. Ennek ellenére a kocsi rendkívül súlyos egyéniség, hiszen több mint 1700 kilogrammot nyom. Ahhoz, hogy egy ekkora sportkocsi dinamikusan mozogjon, valóságos erőműre van szükség: a V12-es, 450 lóerős, közel hatliteres aggregát remekül végzi feladatát, hiszen az új Aston Martinnak csupán 4,7 másodperc szükséges a százas sprinthez, és akár 300-zal is könnyedén száguldhat.

Lancia Fulvia Coupé


Még mindig Frankfurt – második felvonás 2

Kattintson a képre!

A Fiat konszern Prémium márkája, a Lancia egy koncepcióautóval hívta fel magára a figyelmet Frankfurtban, mely az 1965-ben bemutatott névrokon sikereit hivatott felidézni. Az újdonság arányait és alapformáját az eredeti Fulviától örökölte, részletmegoldásaiból azonban kiderül, hogy ez egy csúcs-technikás modell.

A tervezésnél igyekeztek tiszteletben tartani az eredeti Fulvia szellemiségét, vagyis könnyű, egyszerű felépítésű, fürge járművet akartak létrehozni. Ezért az autó tömegét mindenképp 1000 kilogramm alatt akarták tartani: a könnyűfém karosszéria elemeknek köszönhetően ez remekül sikerült is, a kocsi mindössze 990 kilogrammot nyom. A hajtásról 1,8 literes, 140 lóerős motor gondoskodik, ezzel az autó képes 8,6 másodperc alatt elérni a 100 km/órás tempót, a végsebesség pedig 210 km/óra körül alakul.

Azt egyelőre nem tudni, hogy az új Fulvia Coupé gyártásba kerül-e valaha, vagy csak tanulmányautóként erősítheti a márka hírnevét.

Maserati Qatroporte


Még mindig Frankfurt – második felvonás 3

Kattintson a képre!


Az olasz luxusautó-gyár 40 éve mutatta be az első Quattroportét, mellyel akkor teljesen új kategóriát alapított. A nagy teljesítményű, kényelmes sportlimuzinokkal fémjelzett kategóriát az utóbbi időben azonban főként a németek uralják. Ezért a Maseratinál elérkezetnék látták az időt, hogy revánsot vegyenek.


A vadonatúj Quattroporte formaterve a neves designer Pininfarina műve. A mester lenyűgöző munkát végzett, hiszen az autó hatalmas külső méreteit (több mint 5 méter) kecsesen elrejti a lendületes formaterv. Az elegáns sportlimuzinban 400 lóerős V8-as szív dobog, amellyel játszi könnyedséggel érhető el a 275 km/órás végsebesség. Az erőátvitel érdekessége, hogy a motor az első kerekek mögött kapott helyett, a váltót pedig a hátsó tengelyhez szerelték az ideális súlyeloszlás miatt.

Frankfurtban jelentették be, hogy a VW-konszern és a Maserati együttműködésre lép. Ennek keretében az Audi nagy hengerűrtartalmú TDI motorokat ad a Maseratinak. Az olaszok pedig az új Quattroporte padlólemezét engedik át, amelyre egy felső kategóriás Volkswagen épül majd. Feltehetőleg ugyanerre a padlólemezre készül majd a VW csoporthoz tartozó Bentley Arnage utóda is.

Saab 9-3 Sport-Hatch Concept


Még mindig Frankfurt – második felvonás 4

Kattintson a képre!

A nagyszabású modell-offenzíva jegyében a Saab újabb koncepcióautót mutatott be. A cég szerint az ötajtós, négyüléses 9-3 Sport-Hatch Concept a ferdehátú és a kombi modellek ötvözete. A Saab vezető tervezője, Michael Mauer szerint a közeljövőben a tanulmányhoz nagyon hasonló autó kerül majd gyártásba. A koncepcióautót a 9-3X kupéhoz hasonlóan egy 250 lóerős, 2 literes turbófeltöltővel megspékelt aggregát hajtja.

Seat Altea


Még mindig Frankfurt – második felvonás 5

Kattintson a képre!

A Walter de Silva keze munkáját dicsérő formaterv rendkívül mutatósra sikeredett, ami nem meglepő, hiszen a designer jegyzi az Alfa 147-est, az új SEAT Ibizát és az Alteát inspiráló Salsa koncepciót is. Az autó hivatalosan többfunkciós, sportos jármű (MSV – Multi Sport Vehicle), ez a valóságban egy 2+2 üléses sportos egyterűt takar. A sportosságot a lendületes formán túl a 19 collos felnikre húzott alacsony profilú abroncsok demonstrálják. Az autó orrában az Audi A3-asban már bemutatott kétliteres, 150 lóerős FSI motort dorombol, mely egy hatsebességes Tiptronic váltón keresztül hajtja az első kerekeket. A kocsi végleges formájában a jövő év elején kerül a szalonokba.

Volvo S40


Még mindig Frankfurt – második felvonás 6

Kattintson a képre!


A Volvo új S40-es sorozatával nem titkoltan szélesebb vásárlói rétegeket céloz meg. Az új modell szakított az eddigi konzervatív formákkal: sokkal dinamikusabb, mint elődje. A kívül-belül egyaránt sportos kocsi a Ford Focusszal, a C-Maxszel és a Mazda 3-al közös padlólemezre épült.


A Volvo belgiumi üzemében készülő új S40-es gyártása 2003 őszén indul, az év végéig azonban csak Svédországban értékesítik az új modelleket. A nemzetközi piacon várhatóan 2004 elején jelenik meg.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik