Belföld

A fuvarozók tiltakoznak a hegyeshalmi kamionterminál ellen

A közúti fuvarozók elfogadhatatlannak tartják, hogy a határforgalomban kötelező lesz a pénteken átadott, és egy magáncég tulajdonában és működtetésében lévő hegyeshalmi kamionterminál használata.

A Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete
(NiT-Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), MTI-hez eljuttatott közös közleményben kifogásolják a használati díj megfizetését is, hiszen a határvárakozásért nem a fuvarozó vállalkozó tehető felelőssé, ráadásul a terminál használatával a határvárakozási idő sem fog csökkenni.

A szakmai érdekképviseletek elnökségei aggályosnak és erősen kifogásolhatónak tartják egy gazdasági társaság privilegizált helyzetbe hozatalát, s azt, hogy a gazdasági társaság bevételeit más vállalkozásoktól kötelező szolgáltatás-igénybevétel révén biztosíthatja.

A NiT-Hungary és az MKFE elnöksége állásfoglalása szerint, abban az esetben, ha a határátlépéssel összefüggő vám- és okmánykezelések lebonyolítása, a közlekedésbiztonság javítása és a környezetszennyezés csökkentése csak a terminál használatával érhető el, úgy a terminál igénybevételével kapcsolatos napi nettó 4,8 euró díjat nem a terminálba bekényszerített vállalkozásoknak, hanem az autópályát üzemeltetőnek a befolyt autópálya díjból kell megfizetnie.

Mindkét szakmai érdekképviselet elnöksége érthetetlennek tartja és kifogásolja azt is, hogy a terminál üzemeltetésével kapcsolatos feltételek végső kialakításánál nem kérték ki az érdekképviseletek előzetes véleményét, szakmai javaslatait. Az érintett hatóságok tették ezt annak ellenére, hogy a 2003. július 17-én Hegyeshalomban megtartott koordinációs egyeztetésen a fuvarozók képviselői határozottan kérték az érdekképviseletek bevonását, valamint megfogalmazták: csak abban az esetben támogatható a terminál használata, ha az a fuvarozók számára is hasznos, valamint nem jelent kötelező többlet költséget.

A két érdekképviselet levélben fordult Tímár Józsefhez, az Állami Autópályakezelő Rt. vezérigazgatójához, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közúti Közlekedési Főosztályához, és a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága Határügyi és Ügyeleti Főosztályához, amelyben kérik állásfoglalásuk és javaslataik figyelembevételét.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik