Belföld

Hipermarketek piacnyerésben

Tovább terjeszkednek a hipermarketek, az idén az első hat hónap adatai szerint 20 százalékkal részesednek a napi fogyasztási cikkek forgalmából, szemben a 2002. első félévi 18 százalékkal - derült ki a GfK Piackutató Intézet felméréséből.

A piackutató szerint a diszkontok is erősítik piaci pozíciójukat. A diszkontok jelenlegi 16 százalékos piaci részesedése hamarosan elérheti a 1990-es évek végén kialakult 20 százalékot. A vásárlóerő és az árszínvonal várható növekedésével a diszkont bolttípus árelőnye nagyobb lesz.

A piackutató szerint a szupermarket bolttípus azzal is erősítheti piacát, hogy a Profi diszkont lánc beolvad a Match-ba, és boltjai szupermarket profilt kapnak. A kis boltok régóta jelzett visszaesését egyelőre sikeresen tartóztatja fel a láncba szerveződésük. Az összefogás előnye a kedvezőbb beszerzés, valamint a tudatos, költség-hatékony, közös marketing. A piaci, utcai árus és egyéb értékesítési formák gyengülése folytatódik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik