Belföld

Hipermarketek piacnyerésben

admin

2003. 09. 03. 10:41

Tovább terjeszkednek a hipermarketek, az idén az első hat hónap adatai szerint 20 százalékkal részesednek a napi fogyasztási cikkek forgalmából, szemben a 2002. első félévi 18 százalékkal - derült ki a GfK Piackutató Intézet felméréséből.

A piackutató szerint a diszkontok is erősítik piaci pozíciójukat. A diszkontok jelenlegi 16 százalékos piaci részesedése hamarosan elérheti a 1990-es évek végén kialakult 20 százalékot. A vásárlóerő és az árszínvonal várható növekedésével a diszkont bolttípus árelőnye nagyobb lesz.

A piackutató szerint a szupermarket bolttípus azzal is erősítheti piacát, hogy a Profi diszkont lánc beolvad a Match-ba, és boltjai szupermarket profilt kapnak. A kis boltok régóta jelzett visszaesését egyelőre sikeresen tartóztatja fel a láncba szerveződésük. Az összefogás előnye a kedvezőbb beszerzés, valamint a tudatos, költség-hatékony, közös marketing. A piaci, utcai árus és egyéb értékesítési formák gyengülése folytatódik.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Gyula, 2012. január 19.
A gyulai Pándy Kálmán Megyei Kórház egyik munkatársa egy beteg sugárkezelését készíti elő az onkológiai osztályon. A kórház - holtversenyben a Debreceni Egyetem Orvos- és Egészségtudományi Centrum Idegsebészeti Klinikájával - második helyen végzett a HáziPatika.com által meghirdetett Az év kórháza szavazáson.
MTI Fotó: Rosta Tibor
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.