Belföld

Hipermarketek piacnyerésben

Tovább terjeszkednek a hipermarketek, az idén az első hat hónap adatai szerint 20 százalékkal részesednek a napi fogyasztási cikkek forgalmából, szemben a 2002. első félévi 18 százalékkal - derült ki a GfK Piackutató Intézet felméréséből.

A piackutató szerint a diszkontok is erősítik piaci pozíciójukat. A diszkontok jelenlegi 16 százalékos piaci részesedése hamarosan elérheti a 1990-es évek végén kialakult 20 százalékot. A vásárlóerő és az árszínvonal várható növekedésével a diszkont bolttípus árelőnye nagyobb lesz.

A piackutató szerint a szupermarket bolttípus azzal is erősítheti piacát, hogy a Profi diszkont lánc beolvad a Match-ba, és boltjai szupermarket profilt kapnak. A kis boltok régóta jelzett visszaesését egyelőre sikeresen tartóztatja fel a láncba szerveződésük. Az összefogás előnye a kedvezőbb beszerzés, valamint a tudatos, költség-hatékony, közös marketing. A piaci, utcai árus és egyéb értékesítési formák gyengülése folytatódik.

Címkék: archívum

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.