Az AirAsia eddig azzal takarékoskodott, hogy az interneten keresztül is fogadott el jegyrendelést – a jegyek 45 százalékát így értékesítette. Ezt a formát azonban nem lehetett tovább bővíteni, mert a 23 milliós lakosságnak csupán a 12 százaléka fér hozzá az internethez a GartnerG2 mérése szerint.
Viszont a malájok 42 százaléka rendelkezik mobiltelefonnal – és egy átlagos rendeléshez nyolc SMS üzenetre van szükség. Azonban más légitársaságoknak, amelyek követnék az AirAsia példáját, tudniuk kell, hogy az AirAsia csak helyi viszonylatban repül, így a jegyfoglaláshoz szükséges kevés információt képes kezelni ez a korlátozott formátum is. Másrészt, a cég már korábban is használta az SMS-t – e formában tájékoztatja ügyfeleit különleges ajánlatairól, akik a szöveg-alapú megrendelés bevezetésével könnyebben rávehetők az ötletszerű vásárlásra.
A rendszer hátránya, hogy az ügyfélnek akkor is fizetnie kell az SMS-ért, ha nem találja meg, amit keres. A szakértők azt is kevéssé tartják szerencsésnek, hogy az SMS-alapú jegyrendelési rendszer használatáról a légitársaság csak a honlapján tett közzé információkat, ami nem sok segítséget jelent azoknak, akiknek nincs internetelérése.