A nagykorú lakosság körében végzett felmérés szerint a felsőfokú végzettségűek körében a legnagyobb, 38 százalékos az internetezők aránya. A megkérdezettek mintegy fele kapcsolódik a világhálóra otthon, másik fele a munkahelyén.
Ma még alacsony, 4 százalékos az Interneten árukat, szolgáltatásokat vásárolók, vagy akár ezeket kiválasztók száma, bár a diplomások 15 százaléka már élt ezzel a lehetőséggel. A világhálón leginkább keresett termékek közé a mobiltelefonok, a számítógépek, a szórakoztató elektronika cikkek, CD-k, és videokazetták, a repülőgép-, és vonatjegyek, illetve az utazási irodák programjai számítanak. Az orosz felhasználók viszonylag keveset szörföznek a külföldi oldalakon: a legnépszerűbbek a yandex.ru, a rambler.ru, és a mail.ru hazai portálok.
Az Internetet még soha nem használó megkérdezettek 88 százaléka nem is tervezi, hogy valaha is kapcsolatba kerüljön a világhálóval. Ez a mentalitás döntően az idős korosztályt jellemzi, a még nem internetezett 18-35 évesek 64 százaléka pótolni szeretné lemaradását.