A fővárostól délre 73 év után épült új hidat a tervek szerint július 4-én adják át, és a két érintett megye – Bács-Kiskun és Tolna – önkormányzati és egyházi vezetőinek javaslata alapján Szent Lászlóról nevezik el.
Szilvássy Gábor, a Magyar Hídépítő Konzorcium tagjának, a Ganz Híd-, Daru- és Acélszerkezetgyártó Rt.-nek alelnöke elmondta: az ország leghosszabb – 920 méter hosszú – hídja az esztergomi híd újjáépítésénél már alkalmazott innovatív technológiának köszönhetően 22 hónap alatt készült el. A 23,5 milliárd forintos beruházás részeként megépült új Duna-híd 7,5 milliárd forintba került; a létesítmény alatt két működő, továbbá egy tartalék hajónyílás teszi lehetővé, hogy egyszerre több hajó is áthaladhasson.
Szilvássy Gábor az építkezés számos műszaki, technológiai részletét ismertetve kiemelte: az építkezés során több mint 1 millió köbméter földet mozgattak meg, mintegy 1,7 millió köbméter aszfaltot építettek be úgy, hogy közben Gemenc páratlan természeti adottságaira is ügyeltek. A kerékpárúttal és gyalogos járdával is ellátott hídon egyelőre 2×1 sávon közlekedhetnek majd a járművek, de később négysávosra is szélesíthető a vadvédelmi kerítéssel határolt autóút. A vadak és hüllők biztonságos átjárását a forgalomtól elzárt átjárók, alagutak teszik lehetővé.
A híd átadása előtt június 28-án, szombaton 14 órától mindkét oldalon és magán a hídon nagyszabású ünnepséget rendeznek a térség lakosai számára.