A Magyar Hídépítő Konzorcium szakembere elmondta: a gyakorlati vizsga során a földdel megrakott teherautókat különböző “teherállásokba” állítják, így ellenőrzik, hogy a terhelésekre hogyan viselkedik a híd. A közel 23 milliárd forintos beruházás 2001 augusztusában kezdődött és a műszaki átadás-átvétel bezárásával június végére be is fejeződik.
A főmérnök tájékoztatása szerint az ünnepélyes átadást – hordógurítással és szalagátvágással – július 4-ére tervezik. A nagy Duna-hidat és a hídhoz csatlakozó 20,5 kilométer autóutat két fővállalkozó készíti. A Magyar Autópálya-építő Konzorcium az autóút pályaszerkezetét és a hozzá tartozó kis hidakat, a Magyar Hídépítő Konzorcium pedig a Szekszárd térségi Duna-hidat, valamint a Bács-Kiskun és Tolna megyei oldalról hozzá csatlakozó kétszer 500 méteres út építését kivitelezi.
Az M9-es autóút műszaki átadása már két hete folyik, a Bács megyei oldalon a javítási munkálatokat végzik, június 20-ig ezek ellenőrzése is befejeződik – mondta el az MTI-nek Rikker István projektiroda-vezető. Tájékoztatása szerint a Tolna megyei szakaszon az úttal párhuzamosan épített mezőgazdasági utak műszaki szemléje megtörtént, itt is a hibák kijavításán dolgoznak. A dunántúli 15 kilométeres szakasz műszaki átadása kedden kezdődik, a befejezési határidő június vége.