Belföld

Pálinka marketing – kóstoltatás Versailles-ban

Pálinka marketing program kimunkálását kezdeményezte a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács az FVM Agrármarketing Centrumával közösen annak érdekében, hogy a pálinkát minél hatékonyabban be lehessen vezetni az Európai Unió piacára. A bevezetéshez segítséget nyújthat a Magyar Turizmus Rt. is.

Győry László, a terméktanács igazgatója szerint a magyar pálinka viszonteladóit most keresik az Európai Unióban. Győry László beszámolt arról, az elmúlt héten háromnapos kóstoltatáson mutatták be a magyar pálinkát a franciaországi Versailles-ban. A rendezvényt az Európa Tanács meghívására tartották azzal a céllal, hogy megismertessék az érdeklődőkkel a magyar pálinkát az uniós belépés előtt.

A kóstoltatáson a francia és a külföldi látogatók mintegy 10 százaléka tudta, hogy mi az a pálinka. Mindazok, akik megkóstolták a magyar pálinkát, dicsérték a termékválasztékot. Úgy vélték azonban, hogy az 50 fokos erősség nem egyezik a francia ízléssel. A látogatók azt is nehezményezték, hogy a bemutatón nem volt árusítás.

Győry László közölte: jelenleg Magyarországon kereskedelmi forgalomban 1 millió hektoliterfoknyi pálinka fogy el évente, míg a bérfőzés mennyisége 5 millió hektoliterfok körül mozog. A kereskedelmi forgalom az uniós belépést követően évente várhatóan mintegy 10 százalékkal emelkedik. A bérfőzés viszont az uniós szabályozás miatt csökken.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik