Belföld

Piacélénkítő kampány az erős idegenforgalmi szezonért

A Magyar Turizmus Rt. májusban elindította a bel- és külföldi turisztikai piacélénkítő kampányát; belföldön 38 millió forintot, külföldön 145 milliót, Budapest reklámozására pedig további 100 milliót fordít a társaság.

Erről Somogyi Zoltán, a Magyar Turizmus Rt. elnöke beszélt kedden Balatonfüreden, a cég igazgatótanácsának ülését követő sajtótájékoztatón. Elmondta: a marketingre fordítható idei 7 milliárd forintból egymilliárdot költenek a hazai turizmus fellendítésére. 2003-ra 6 százalékos belföldi és 2 százalékos külföldi forgalomnövekedést tervezett a társaság és ezek a célok az első negyedév adatai alapján tarthatók.

A belföldi forgalom valamivel jobb volt, mint 2002. első negyedévében, a külföldi viszont 5 százalékkal elmaradt, ami Somogyi Zoltán szerint azzal magyarázható, hogy idén a turistákat vonzó húsvéti ünnepek nem márciusban voltak. Az elnök szerint a májusi forgalomból lehet megalapozottabb következtetéseket levonni.

Közlése szerint a Balatonon tavaly már 50-50 százalék volt a bel- és külföldi vendégek aránya, az eltöltött vendégéjszakák száma viszont 42-58 százalékban oszlott meg a külföldiek javára.

Somogyi Zoltán hangsúlyozta: a Magyar Turizmus Rt. idén is ott lesz – saját standdal és egy sátorral – a hazai Forma 1-es autós világbajnokságon, sőt a belépőjegyen rajta lesz Magyarország logója és a Tourinform irodák központi információs száma is. A belépőjegyhez tartozik majd egy turisztikai eseménynaptár is.

Galla Gábor, a Magyar Turizmus Rt. vezérigazgatója a sajtótájékoztatón közölte: az üdülési csekk értékesítése már májusban elérte a tavalyi egész évi összeget, az 1,8 milliárd forintot. A belföldi piacélénkítő kampány érdekessége, hogy a cég közösen hirdet turisztikai magánvállalkozókkal 15 újságban, illetve rádiókban, televíziókban.

A külföldi piacélénkítő munkát illetően azt emelte ki, hogy a nagy nemzetközi tévécsatornákon a múlt hét óta főműsoridőben láthatók – összességében majd 700 esetben – Magyarországról, ezen belül kiemelten Budapestről szóló turisztikai reklámok. Hozzátette: a fővárost külföldön külön is reklámozni fogják, amire a cég 100 millió forintot fordít, amihez várhatóan a főváros is biztosít még ugyanennyit.

Rosta Sándor, a Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság elnöke arról számolt be: az öt balatoni turisztikai pályázatra idén 270 millió forint jut, ebből elsősorban a szolgáltatások minőségének javítását és a természeti értékek megóvását támogatják. Kovács Miklós, a Balatoni Regionális Projekt Iroda igazgatója közölte: június 4-én Balaton-napot tartanak Bécsben.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik