Belföld

Nusi Nasi – újra a magyaroké

A FigyelőNet információi szerint ismét magyar tulajdonba került a Nusi Nasi Sütőipari és Kereskedelmi Kft., amely az elmúlt években amerikai irányítás alatt állt.

Koltai Róbert Sose halunk meg című filmjében tűnt fel Kathleen Gati, azaz Gáti Katalin, egy kissé bolond lányt alakított, Nusikát. Innen az ötlet, hogy Nusi Nasinak nevezte el sütőipari cégét, amelyet a kilencvenes évek elején alapított. Gáti Katalin ugyanis nemcsak színésznő, hanem egy négygenerációs cukrászcsalád leszármazottja, a családi recepteket felhasználva tudta létrehozni vállalkozását.


Biojövő 

Aldea Benedek, az új ügyvezető igazgató a FigyelőNetnek arról beszélt, hogy bővíteni akarják a cég termékszerkezetét. Távlatilag egyre inkább felértékelődik a biotermékek fontossága. Aldea véleménye szerint Magyarország EU-csatlakozásával ez a folyamat felgyorsulhat. Így például fontos lesz az, hogy a Nusi Nasi termékei nem tartalmaznak tartósítószereket, a gyümölcsöket pedig nem pótlékokkal helyettesítik. A jövőben külön termékcsaláddal akarnak előállni, olyan süteményekkel, amelyek csak “biomézből” és “biolisztből” készültek.  

New York, Los Angeles


A színésznő később New Yorkba, majd Los Angelesbe költözött, egyre nehezebben tudta irányítani magyarországi cégét. El is adta két amerikai üzletembernek. A Nusi Nasi fejlődése ekkor megtorpant, s az újabb fordulatra tavalyig kellett várni.


2002 végén kezdődtek meg a tárgyalások, és idén vált véglegessé, hogy ismét magyar tulajdonba kerül a Nusi Nasi Kft. Erről új meghatározó tulajdonosa, Dér Tamás számolt be a FigyelőNetnek. Dér két társával együtt vásárolta meg a céget, amelynek jelenlegi forgalma 50 millió forint alatt marad, de a jövőben ezt jelentősen szeretnék fejleszteni az új tulajdonosok.

Hazai márkák 

Az édesiparban reneszánszukat élik a magyar márkák: ahogy a Stollwerck visszahozta a “piros mogyorós” csokoládét, ugyanúgy más multik is törekednek a “magyar arculat” kialakítására, ami persze jól kamatozhat az értékesítésben is. 

Ha egy név fogalommá válik


A Nusi Nasi kéttucatnyi termékét korábban mozikban és kávéházakban árulták, talán amiatt is, hogy a cég alapítója kötődött a mozihoz. Az új tulajdonosok meg akarják tartani ezt az arculatot. Ha sikerül e tervük, akkor a továbbiakban szeretnék a kiskereskedelmi boltokat is elérni, vagyis megcélozni az üzletekben vásárlókat. Információink szerint üzletláncokkal is terveznek tárgyalásokat.


A Nusi Nasi azon kevés magyar márka közé tartozik, amely a rendszerváltás után bukkant fel. Nem sok hasonló akad, ugyanakkor érdekesség, hogy éppen az édesiparban találni a legtöbb példát. A legismertebb magyar produktumok közé tartozik például a Szamos Marcipán és a Fundy, amelyek szintén változatos karriert futottak be. Persze a kilencvenes évek édesipari felvirágzása nyomán keletkezett termékek még nem nevezhetők hungarikumoknak, mint mondjuk a Zwack vagy a Pick márka. De a Nusi Nasi új tulajdonosai saját süteményeiket szeretnék minél inkább megismertetni a piacon.


Tőke is kell


Jelentős tőkére van szükség természetesen ahhoz, hogy ebben a versenyben megállja helyét egy magyar vállalkozás. A Nusi Nasinál kezdetben a nyereség visszaforgatásából szeretnék előteremteni a növekedés forrásait, de felvetődött az európai uniós támogatások igénylése, és távlatilag a bankhitelek is szóba kerülhetnek.

A pénzügyi befektetőként a cégbe beszállt Dér Tamás tíz éve a reklámszakmában tevékenykedik, de a FigyelőNetnek elmondta: régóta tervezett egy édesipari, illetve ahhoz kapcsolódó befektetést. Eredetileg egy chocolateriát szeretett volna nyitni, ahol különböző csokoládékat lehetett volna kapni. Ezt a tervet módosította némileg, amikor lehetősége nyílt a Nusi Nasi megvásárlására.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik