Mind Borsod-Abaúj-Zemplén megye, mind pedig Miskolc sokat nyerhet az autópályával, ugyanakkor a térség gondjait nem oldja meg a sztráda közelsége – jelentette ki Miskolcon Tompa Sándor (MSZP) az Országgyűlés Idegenforgalmi Bizottságának alelnöke a miskolci rendezvényen.
Farkas László, az autópályát építő Vegyépszer Rt.
vezérigazgató-helyettese elmondta: a késés nem az építőkön múlik, az autópálya nyomvonalában lévő földterületek kisajátítása körüli problémákra vezethető vissza. Sokáig nem sikerült megállapodásra jutni azokkal, akiknek földje az autópálya nyomvonalába esik. A gazdák kevesellték a beruházó
által a földterületért felkínált pénzt, néhányuk kivételével azonban időközben sikerült megegyezni.
Az M30-as az ország egyik legdrágábban megépülő autópályája lesz, míg a tavaly átadott M3-as Füzesabony-Polgár közötti szakaszán egy kilométer hosszú sztrádaszakasz 1,1 milliárd forintba került, itt ez az összeg megközelíti a 2 milliárd forintot. A kivitelezők ezt a nehéz terepviszonyokkal magyarázzák, valamint azzal, hogy az út kétszer is keresztez vasútvonalat, így lényegesen több földmunkát kell végezni, valamint a Sajó fölé hidat kell építeni. Csak ez utóbbi másfél milliárd forintba kerül.