Belföld

Sztrádán Miskolcig – csak 2004 végétől

Kisajátítási viták miatt a korábbi tervekkel ellentétben nem ez év végén, hanem várhatóan csak 2004. novemberében ér Miskolcra az M 30-as autópálya - hangzott el egy miskolci szakmai konferencián csütörtökön.

Mind Borsod-Abaúj-Zemplén megye, mind pedig Miskolc sokat nyerhet az autópályával, ugyanakkor a térség gondjait nem oldja meg a sztráda közelsége – jelentette ki Miskolcon Tompa Sándor (MSZP) az Országgyűlés Idegenforgalmi Bizottságának alelnöke a miskolci rendezvényen.

Farkas László, az autópályát építő Vegyépszer Rt.
vezérigazgató-helyettese elmondta: a késés nem az építőkön múlik, az autópálya nyomvonalában lévő földterületek kisajátítása körüli problémákra vezethető vissza. Sokáig nem sikerült megállapodásra jutni azokkal, akiknek földje az autópálya nyomvonalába esik. A gazdák kevesellték a beruházó
által a földterületért felkínált pénzt, néhányuk kivételével azonban időközben sikerült megegyezni.

Az M30-as az ország egyik legdrágábban megépülő autópályája lesz, míg a tavaly átadott M3-as Füzesabony-Polgár közötti szakaszán egy kilométer hosszú sztrádaszakasz 1,1 milliárd forintba került, itt ez az összeg megközelíti a 2 milliárd forintot. A kivitelezők ezt a nehéz terepviszonyokkal magyarázzák, valamint azzal, hogy az út kétszer is keresztez vasútvonalat, így lényegesen több földmunkát kell végezni, valamint a Sajó fölé hidat kell építeni. Csak ez utóbbi másfél milliárd forintba kerül.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik