Belföld

Rekord évet zárt a Jägermeister

A német Mast-Jägermeister AG gyógynövénylikőr gyártó vállalat történetének legjobb évét zárta 2002-ben. értékesítési árbevétele az előző évi 208 millió euróról 222 millió euróra ugrott, míg az egyszeri rendkívüli tételek nélküli működési eredménye 14,5 százalékkal 50,1 millió euróra javult.

Az egyébként is szűkülő német szeszesital piaci forgalom keretein belül a Jägermeister is 0,7 százalékos csökkenést könyvelt el. Külföldön ezzel szemben, különösen az Egyesült Államokban, igencsak nagy kedvvel döntötték le fogyasztók a torkukon a kesernyés italt. Világszerte 41,2 millió darab 0,7 literes palack kelt el, és ennek is 58 százaléka külföldön. A 2001-ben eladott 37,6 millió palacknak 54 százaléka kelt el Németországon kívül. Jelenleg több mint ötven országban kapható a legsikeresebb német szeszesitalnak számító Jägermeister gyógynövénylikőr.

A jelenleg mintegy 460 főt foglalkoztató családi vállalkozás 125 évvel ezelőtt kezdte meg működését – ecetgyárként. A Jägermeister, mely egy azóta is ismeretlen kökénylikőrrel együtt a gyár egyetlen terméke, 1935-ben jelent meg a piacon. A márkát egy költséges reklámkampány keretében sikerült az “öreguras” arculattól megszabadítani és divatossá tenni, ami jelentős mértékben növelte piaci ismertségét és elfogadottságát.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik