Belföld

Elromlott a román szuperexpressz

„Ha a gépész felhívott volna, még én is megmondhattam volna, hogyan indítsa be" - jelentette ki Miron Mitrea román közlekedési miniszter arra az incidensre utalva, amikor egy Siemens motorvonat, a „Kék nyíl" jelentősen késett egy technikai bonyodalom miatt - írja a Romania Libera.

Korábban a FigyelőNeten is beszámoltunk arról, hogy maga Miron Mitrea közlekedésügyi miniszter avatta fel a Temesvár-Kolozsvár között március 30. óta közlekedô „kék nyilat”. A német Siemens cégtôl vásárolt, 2,7 millió dollár értékű, 120 km/óra végsebességű motorvonat a híradások szerint a francia és a japán gyorsvasutakra “emlékeztet”.

A mostani leállás kapcsán a miniszter megint kénytelen volt személyesen nyilatkozni: „A számítógépet rosszul állították be. A motorvonatnak olyan induktorai vannak, melyek nem teszik lehetővé a 25km/h feletti indulást, a gépész azonban erősebben nyomta meg az indítókart és a vonat leállt” – magyarázta Mitrea.

A Siemensszel való együttműködésre utalva, a CFR (a román MÁV) további 104 Siemens-motorvonatot vásárol majd, a két évvel ezelőtt leszerződött 120-on kívül.

A kiegészítő szerződés értéke mintegy 300 millió euró – jelentette ki pénteken, Bécsben Octavian Udrişte, a Siemens SRL cég vezérigazgatója azon a gazdasági témájú találkozón, melyet a Forum Invest Romania szervezett.

A Siemens képviselője megjegyezte, hogy a német cég román részvételt is tervez e szerződésben, egyes komponenseket az aradi Astrában szerelnének össze.

Megjegyezte, hogy elképzelhető, hogy a Siemens egy romániai helyszínre költöztetné azt a belgiumi üzemét, melyben légkondicionáló berendezéseket gyártanak. A román fél azt javasolta a Siemens képviselőinek, hogy olyan elektromos motorvonatokat készítsenek, melyek három kocsis szerelvényként közlekednének, valamint olyanokat, melyek hálókocsikkal közlekednének.

Forrás: Romániai Sajtófigyelő

Ajánlott videó

Olvasói sztorik