Belföld

Változatlanul a SAS éves árbevétele növekszik

A SAS, az üzleti intelligencia szoftvermegoldások piacvezető szállítója ma beszámolt 2002-es pénzügyi eredményeiről, és ennek keretében 1,18 milliárd dolláros árbevételt jelentett be. Ez 4,4 százalékos növekedést jelent, amivel sikerült elérni, hogy 26 egymást követő évben árbevétel növekedést mutasson fel a SAS.

“A nehéz gazdasági környezet ellenére a SAS fenntartotta növekedését.” – közölte a SAS elnök-vezérigazgatója, Jim Goodnight. “Egy olyan időszakban, amikor versenytársaink jelentős veszteségeket szenvedtek el, míg mások a szolgáltatásaik révén kompenzálták kieső szoftver árbevételüket, a SAS 4 százalékos növekedést tudott felmutatni a szoftverértékesítésből származó árbevétel terén. Ezzel a SAS – a szoftver árbevétel nagysága alapján – az ötödik legnagyobb független szoftverszállítóvá lépett elő. A meglévő ügyfeleinktől származó bevételek növelésén túl 1100 új ügyfelünk is lett. Ezek a kimagasló eredmények annak az erőfeszítésnek a következményei, amelynek keretében az elmúlt 2 évben piacvezető prediktív elemzési alkalmazásunkat a piaci igényekhez igazítottuk, a nyitott szabványok támogatása és a vitathatatlanul sok adatforráshoz való közvetlen hozzáférés révén integráltuk az adatokat és az alkalmazásokat, szoros kapcsolatot tartottunk fenn meglévő ügyfélkörünkkel, illetve fokozott marketing tevékenységgel növeltük a SAS ismertségét.
“Mialatt a legtöbb szoftverszállító költségeit és kutatási fejlesztési beruházásait csökkentette, a SAS dolgozóinak száma 6 százalékkal nőtt, és az éves árbevétel 25 százalékát fektette kutatás fejlesztési tevékenységekbe – a nagy szoftvercégek átlagos befektetéseinek közel kétszeresét – így támogatva az új fejlesztési kezdeményezéseket, illetve ily módon felkészülve a gazdasági fellendülésre. Véleményem szerint ennek kezdeti eredményeit már 2003-ban látni fogjuk.”

A növekedés minden területen jelentős volt, a bevétel 49 százaléka az amerikai kontinensen, 42 százalék Európa/Közép-Kelet/Afrika területén, míg 9 százalék az Ázsia/Csendes-Óceánia térségében állt elő. A 2002-es növekedés iparági megoszlása követte a SAS iparági fókuszának megoszlását, így a legnagyobb növekedést, 25 százalékot a pénzügyi szolgáltatók szektorában, míg 7 százalékot a biztosítói szektorban értünk el.

2002-es áttekintés
A recessziós gazdasági környezetben az üzleti intelligencia azon kevés technológiai szektor közé tartozik, amely képes növekedni. Ez annak következménye, hogy a vállalatok ebben a helyzetben sokkal nagyobb hangsúlyt helyeznek a pénzügyek átláthatóságára, illetve a meglévő ügyfélbázis hatékonyabb jövedelmezőségére, míg az új ügyfelek akvizíciója ilyenkor háttérbe szorul.

– 2002-ben a SAS továbbra is sikeresen értékesítette Customer Relationship Management megoldását, amely révén az ügyfelek pontosabban megismerhetőek, és amely magában foglalja a marketing automatizáláshoz szükséges komponenseket is. Azok a vállalatok, amelyek drága operatív CRM rendszereket vezettek be az elmúlt évek során, és a várt ROI-t azóta sem tudják felmutatni, meglévő rendszereiket bővítik a SAS CRM megoldásával, ami lehetővé teszi, hogy jobban megértsék és prediktálják ügyfeleik viselkedését.

– A pénzügyi folyamatokhoz kapcsolódó transzparencia szintén előtérbe került 2002 folyamán, így a csalásfelderítést támogató adatbányászati megoldásunk árbevétele jelentősen nőtt, akárcsak a tervezés, konszolidáció és jelentéskészítés területét felölelő Financial Management Solutions árbevétele. A vállalati teljesítmény menedzsment megoldása, a SAS Strategic Performance Management 20 százalékos árbevétel növekedést tudott felmutatni. A SAS a Gartner vállalati teljesítmény menedzsment Magic Quadrant-jában a visionary blokkba került besorolásra.

– A SAS két olyan megoldással jelent meg a piacon, amelyek segítik a pénzügyi átláthatóság biztosítását: SAS Risk Management for Banking révén a bankok teljesíthetik a BIS és az EU rájuk vonatkozó tőkemegfelelési szabályait, míg a SAS Anti-Money Laundering (pénzmosás elleni) megoldása a pénzmosás elleni Egyesült Államok-beli és EU szabályok kielégítését segíti.

– A SAS 293 millió dolláros árbevételével bizonyította, hogy piacvezető az elemzési alkalmazások piacán. 2002-ben a SAS folytatta azt a stratégiát, amelynek keretében elemzési alkalmazásait iparág specifikus üzleti megoldásokba integrálja. A SAS a Risk Management for Banking mellett két új üzleti intelligencia megoldást is bevezetett – a SAS Telecommunications Intelligence Solutions csomagot a távközlési vállalatok részére, míg a SAS Banking Intelligence Solutions csomagot a pénzintézetek részére.

– Az adatok elérésével, minőségével és integrációjával kapcsolatos problémák még mindig jelentős mértékben akadályozzák a vállalatokat abban, hogy megbízható üzleti intelligenciát állítsanak elő. A Gartner jelentése szerint (Customer Intelligence: The Role of the Data Warehouse and Data Quality) “a CRM implementációk esetében a költségek jelentős része (nem ritkán akár 70 százaléka) az egységes ügyfélkép kialakításához szükséges adatelérési, adatintegrálási és adattisztítási feladatokhoz kapcsolódik.” A SAS változatlanul vezető üzleti intelligencia szállító – adatelérés, átalakítás és betöltés, illetve adattárolás és adattárház technológia területein elért árbevétele alapján.

– A SAS változatlanul nagy hangsúlyt fektet alapvető üzleti intelligencia platformjára. A 2002-ben early adopter-ként bemutatott 9-es verzió 2003-ban lesz általánosan elérhető. Az új verzióval lehetővé válik az üzleti intelligencia technológia szélesebb körű kiterjesztése, a nagyobb adatmennyiségek hatékonyabb kezelése, valamint a megnőtt felhasználó számmal járó IT feladatok megoldása. Ennek eredményeképpen biztosítható, hogy a felhasználók számának növelése nem jelenti feltétlenül a SAS-hoz kapcsolódó költségek növekedését is.

– A belső szervezeti növekedés mellett a SAS felvásárolta az ABC Technologies-t, lehetővé téve így a SAS piacvezető teljesítmény menedzsment technológiájának ötvözését az ABC Technologies tevékenység alapú pénzügyi menedzsment és scorecarding tapasztalatával.

– A SAS szintén felvásárolta a Verbind-et. A cég piacvezető volt a valós idejű viselkedés elemzés és esemény követés technológia terén. A SAS ezt a technológiát az Interaction Management megoldásába fogja beépíteni, lehetővé téve ezzel, hogy a szervezetek meg tudják állapítani mely ügyfélviselkedési változások fontosak, illetve, hogy ezek a változások mikor fognak bekövetkezni.

Kitekintés
A SAS tovább növeli vezető szerepét a következő generációs üzleti intelligencia eszközök kifejlesztésével, arra a tendenciára építve, hogy a vállalatok egyre inkább az olyan szoftverekbe fektetnek be, amelyek segítségével nem a múltbeli adatokat elemzik hatékonyabban, hanem a jövő stratégiáját tudják pontosabban és megalapozottabban kidolgozni. A gazdasági visszaesés és a piaci bizonytalanság arra ösztönöz mindenkit, hogy pontosan becsülje előre a jövőbeli bevételeit és csökkentse költségeit. 2003 februárjában a SAS bejelentette Supply Chain intelligencia megoldásának megjelenését, ami lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy az előre jelzett ügyféligények alapján növeljék bevételeiket és csökkentsék költségeiket, javítsanak beszerzési stratégiájukon, és azonosítsák azokat a tevékenységeket, amelyek segítségével elérhetik a megfelelő ügyfeleket.

A SAS a jövőben is sokat fordít CRM megoldásainak fejlesztésére, kiemelten kezelve az olyan komplex folyamatok automatizálását, mint az ajánlat optimalizáció (az ügyfélnek adható legjobb ajánlat kiválasztása olyan korlátozó tényezők figyelembe vételével, mint az értékesítési csatornák rendelkezésre állása, kampány költségvetés vagy prediktált bevétel). A SAS új komponenseket fog bejelenteni az iparági intelligencia megoldások, illetve a kockázatkezelés terén is.

“Bár a gazdasági bizonytalanság még nem ért véget, mi mégis azt valljuk, hogy a 2003-as év rengeteg lehetőséget rejt magában.” – mondta Goodnight. “Ebben a helyzetben még nagyobb szükség van olyan üzleti intelligencia megoldásokra, amelyek segítik a szervezeteket költségeik csökkentésében, ügyfeleik megtartásában és viselkedésük előre jelzésében. A SAS továbbra is piacvezető lesz az üzleti intelligencia terén, mivel az ügyfelek stabil partnerre vágynak, amely gyorsan tud értéket demonstrálni. A részmegoldásokat forgalmazó szállítók életében nehéz időszak következik, mivel nem tudják biztosítani a megfelelő adatminőséget, a prediktív elemzési eszközöket, illetve képtelenek integrálni különböző rendszereket és adatforrásokat. Az operatív rendszereket szállító cégek nehezen tudnak belépni az üzleti intelligencia piacra, mivel nincsenek kifinomult elemzési eszközeik. Egyedül a SAS ajánl olyan elemzési alkalmazásokat és megoldásokat, amelyek egyrészt gyors megtérülést tesznek lehetővé, másrészt skálázhatóak, azaz kezelni tudják a növekvő adatmennyiséget.”

Hazai vonatkozások
A SAS Magyarország 2002-ben 21 százalékos árbevétel növekedést realizált. Ez az árbevétel elsősorban az adattárház-, adatelemző-, analitikus CRM, tevékenység alapú költségfelosztás, valamint jelentéskészítés megoldások értékesítéséből származik. Az új értékesítések jelentős része a pénzintézeti szektorból származott. Új ügyfeleink között többek között szerepel az Erste Bank Rt., a Shell Hungary Rt., illetve a Pannon GSM Rt., míg meglévő ügyfeleink közül például a Generali-Providencia Rt., a Magyar Külkereskedelmi Bank Rt., és a Magyar Cetelem Bank Rt. jelentős bővítéseket hajtottak végre.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik