Belföld

73. Genfi Autószalon – luxusautók új generációja

admin

2003. 03. 15. 12:00

Tradíciók és a legmodernebb technológiák találkozója Genfben: a bemutatott luxusmodellek és koncepciók közös vonása az alumínium újrafelfedezése.


Klikk a képre!

Rolls Royce Phantom

A Phantom az autentikus Rolls designt egyesíti a XXI. század technikai vívmányaival. A hagyományos vonalvezetés, a masszív építőelemek, az elegáns belső kialakítás, a magasan fekvő ülések a márka jellegzetes komfort és presztízsérzését képviselik. Emellett azonban a modell magában hordozza a legújabb technológiákat is, így az alumíniumelemek beépítését, amelyek könnyebben kezelhetővé teszik a robosztus járművet.

A biztonságra is sokat adtak a Rolls tervezői, mind az öt ülést hárompontos biztonsági övvel, valamint aktív fejtámaszokkal látták el. Emellett az ISIS (integrált biztonsági rendszer) is be lett szerelve, amely a légzsákok intelligens alkalmazását teszi lehetővé.

Az utasok szórakoztatásáról surround hi-fi berendezés gondoskodik. Mivel a hanghatás a gépjárművekben kevésbé élvezetes, a Rolls Royce kifejlesztette a Logic7-et, amely olyan élményt nyújt, mintha a zenét szobában hallgatnánk. A beépített CD-lejátszó 6 lemez tárolására képes.

A modellt nemcsak külsőleg jellemzik monumentális méretek. A közel 6 m hosszú és 2 méter magas járművet ugyanis 6,75 literes V12-es motor hajtja meg, amely így 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Ennek ellenére országúti fogyasztása csupán a 11 l/100 km. Mindehhez 720 Nm maximális nyomaték társul.

Aston Martin AMV8 Vantage

A Detroit Motor Show-n már az év elején világ elé tárt AMV8 Vantage Genfben lépett az európai nyilvánosság elé. Az új modell a gyár – saját bevallása szerint- 89 éves történelmének legjellegzetesebb modellje.

Az AMV8 Vantage kétüléses sportautó. Formavilága látszólag teljesen újszerű, ennek ellenére azonban megőrizte a márkára oly jellemző design-elemeket. Az AMV8 Vantage az Aston Martin első modellje, ami a VH Platform Strategy-ra épül, amely minden jövőbeli AM-modell sajátja lesz.




Az AMV8 belső tere már sokkal inkább a márka jellegzetességeit idézi: alumíniumelemek és bőrborítás mindenütt. Különlegessége a stílusosan megtervezett sebességváltó és a modern elektronikus kijelzők, valamint a szórakoztató-központ.


Az AMV8 Vantage-t a gyár legújabb fejlesztésű, 4,3 literes, környezetbarát V8-as erőforrása hajtja. Az erőátvitel új “átlótengelyes” rendszere lehetővé teszi a megközelítőleg 50:50 arányú súlyelosztást. A modell várhatóan 2005-től vásárolható meg.

Chrysler Airflite koncepcióautó

A 73. Genfi Autószalonon debütált a Chrysler ötajtós sportkupéja, az Airflite. A gyár formatervezői egész egyszerűen csak “funkcióművészetnek” nevezik a sportos küllemű csapotthátút, amelyet a tető jellegzetesen elnyúló vonalvezetése tesz kupévá.

Az Airflite a DaimlerChrysler formatervezési programjának legújabb állomása, egyesíti a Chryslerek formavilágát és a kupék stílusát, mindezt a limuzinok funkcionalitásával ötvözve, ezáltal kihangsúlyozva a tengerentúli életérzést. A külső hosszú, tiszta vonalai hatásossá teszik az Airflite megjelenését. A tető hosszan elnyúló vonalvezetését és a rajta átnyúló oldalsó elemeket a Crossfire-ből, a gyár kétüléses kupéjából kölcsönözte az Airflite. A belső tér kreatív és praktikus.

A külső kialakításért felelős Greg Howell és a belső teret megálmodó Simeon Kim az Airflite megalkotásánál többféle forrásból merítettek ötleteket, így például a modern bútoriparból, a klasszikus hajóépítészetből és a Chrysler Building Art Deco ihlette formavilágából, amelynek képviselője a New York City Skyline. Az eredmény ötajtós, kényelmes limuzin-kupé, tipikus amerikai hangulatvilággal, amely 4 utas számára kiválóan alkalmas, természetesen elegáns környezetet teremt.



A praktikumra is nagy gondot fordítottak: könnyen hozzáférhető az átlagos méretű csomagtér, magasan helyezték el a féklámpákat és az oldalsó légterelőket, amelyek formája leginkább hajóra emlékeztet. Az orron megőrizték a Chysler jellegzetes grillformáját, a hagyományos fényszórókat és a márka szárnyas emblémáját. Megőrizték a Pacificánál és a Crossfire-nál bevezetett hétküllős kerekeket is.



Klikk a képre!

A belső tér tervezésének alapötlete egy tengeri kirándulás. Az ülések, a karfák, a műszerfal levegős és ergonomikus hatást keltenek. A legfeltűnőbb elem az utastérben a matt ezüst középkonzol, amely az első és hátsó részt osztja ketté. A “nyílt tér” koncepciójának jegyében a belső elemek mintha “úsznának” az utastérben, ami praktikusan a szabad átalakíthatóságot jelenti: négy egymástól teljesen függetlenül állítható ülés, szabadon használható karfák. Egyszerű, szimmetrikus, jól használható műszerfal, bőrborítású kormány és sebességváltó teszi teljessé a luxusélményt. A belső tér építőanyaga fa, bőr és alumínium, természetesen minden kézimunkával készült el.

Az Airflite-t 3,5 literes V6-os benzines erőforrás hajtja.



Klikk a képre!

Versatility Concept Car – intelligens luxus a Volvótól

A Volvo VCC a XXI. század luxusautója, elegáns megjelenéssel, kényelmes belső térrel, valamint a legmodernebb technológiával felszerelve. A Versatility Concept Car (VCC) jövőbemutató vízió, annak a képnek az előrevetítése, ahogyan az interaktivitás az elkövetkezendő évtizedben átgyűrűzik a járműiparba. A drótnélküli hálózatok korában természetes lesz majd, hogy adatokat fogadunk vezetés közben, akár munkánkkal kapcsolatban, akár magáról a járműről.



Klikk a képre!

A VCC a svéd gyár reakciója arra a trendre, amely szerint minél több funkciót érdemes a középső konzolba elhelyezni. Ennek megfelelően a Volvo a klímaberendezés irányítását, valamint a biztonsági funkciókat is ide helyezte el, átlátható skandináv rendszer szerint.

A műszerek digitális kijelzője praktikus: amikor a vezető használni akarja a navigációs rendszert, megjelenik a térkép és a tachometer a fordulatszámmérő kijelzője előtt. Hasonló módon egy pop-up ablak jelenik meg, amikor válogatni szerenénk audió-fájljaink között. A biztonsági rendszer kissé komplikált: a különféle légzsákok működéséről rövidítések adnak hírt, így létezik WHIPS, SIPS, IC, DSTC és SRS elnevezésű légzsák.

A modell karakterisztikus designelemei a Volvo tipikus vonásait egyesítik: a széles elülső és oldalsó elemeket, amelyeket a Volvo V70-ből és a Volvo S80-ból már megismerhettünk, a markáns orr-részt az egyenesen pozicionált hűtőráccsal és a letisztult vonalú, meredek hátsóval, a jellegzetes v-alakú motorháztetőt.

A Volvo VCC-t 6 szelepes, 250 lóerős, a svéd gyár legújabb turbótechnológiájával felszerelt erőforrása hajtja. Erénye az alacsony fogyasztás: csupán 6,5 litert fogyaszt 100 kilométeren.


 

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.