Belföld

Átadták az év sikere díjakat

“Az Év Sikere – Vásárlók Választása" és az Év Sikere - Nézők Választása" kategórákban a Hyatt Regency Hotelben adta át a rendező - Kereskedelmi Innovációs Kft. az elismerő díjakat.

DÍJAZOTTAK:
Ásványvíz:Ízesített Kristályvíz – ásványvíz Fővárosi Ásványvíz- és Üdítőipari Rt.

Üdítőital:Pepsi Twist szénsavas üdítő – Fővárosi Ásványvíz- és Üdítőipari Rt.

Ready to drink: Unicum Nite – Zwack Unicum Rt.

Cukorka: Riesen Storck – Hungária Kft.

Csokoládé: Kit Kat Chunky – Nestlé Hungária Kft.

Fagyasztott áru: Burgonyakrokett – Miskolci Hűtőipari Rt.

Szalámi: Herz Téliszalámi – Herz Szalámigyár Kft.

Joghurt, tejdesszert: Danone Könnyű és Finom körtés és müzlis joghurt
– Danone Kft.

Kávé, tea: La Festa Cappuccino – Maspex Hungary Kft.

Sonka: Csemege karaj – Délhús Rt.

Papíráru: Kamilla 100 darabos papír zsebkendő – Forest Papír Rt.

Kozmetika: Neutro Roberts zöld teás folyékony szappan – Ramexa – NPD Kft.

Keksz: Mini Pilóta Győri – Keksz Kft.

Fűszer, Ételízesítő: Maggi Fűszerkocka – Nestlé Hungária Kft.

Különleges Húskészítmény: Kemencés Sült Sonka – Kométa ’99 Kft.

“Év Sikere – Nézők Választása”

Valóság show : Big Brother – MTM-SBS Televíziós Rt. (TV2)

Sorozat : Barátok közt – Magyar RTL Televízió Rt.

Szórakoztató műsor Heti Hetes – Magyar RTL Televízió Rt.

Hír, vita műsor: RTL Klub Híradó – Magyar RTL Televízió Rt.

Az ötlet

Magyarországon sok fajta díj létezik, a legjobb hotel, legsikeresebb együttesek-előadók, kíváló termék díjak és számos egyéb olyan díj, amely egy zsűri döntése, valamely teljesen objektív adat, pl. nézetségi mutató vagy kereskedelmi volumen, esetleg valamilyen fórumon keresztül, pl. újágokból kivágott szelvényeken, vagy SMS üzenetek formájában leadott szavazatok alapján osztanak ki.

Az Év Sikere verseny alapötlete, hogy ezeket a díjakat maguk a fogyasztók/felhasználók ítéljék oda a verseny résztvevőinek, de ne csak egy szűk réteg szavazzon, hanem a magyar háztartásokban élő felhasználók megfelelő számú sokasága.

A koncepció
A 2002/2003-as verseny két szegmensre koncentrál:


Tv műsorok

Fogyasztási cikkek

Az ÉV SIKERE – NÉZŐK VÁLASZTÁSA versenyre, a Tv társaságok által közvetített műsorok nevezése 4 kategóriában nem egész két hét alatt lezajlott. Általánosan igaz, hogy a TV társaságok folyamatosan vizsgálják a nézőközönségük igényeit, és érzékenyen reagálnak azok változásaira. A Kereskedelmi Innovációs Kft. által biztosított új megközelítésben is felismerték a lehetőségeket és gyorsan reagáltak.

A fogyasztási cikkek piacán az úgynevezett friss áru, tartós élelmiszerek, háztartási szerek, tisztálkodó szerek és kozmetikumok gyártói és forgalmazói számára rendeztük meg az ÉV SIKERE – VÁSÁRLÓK VÁLASZTÁSA versenyt. Az említett termékcsoportokon belül az utóbbi két évben a magyar piacon bevezetett termékek, illetve a csomagolásában, tartalmában megújult termékek szerepelhettek a versenyben. A nevezési időszak három hónapja alatt három szakmai magazinban megjelent cikkek, hirdetések és több mint 200 személyes tárgyalás mellett, több ezer telefonhívást kezdeményeztünk és több ezer e-mail üzenetet küldtünk el.

A gyártók, forgalmazók az év minden munkanapján kapnak ajánlatokat új kezdeményezésekről, ennek ellenére már a Kereskedelmi Innovációs Kft. által szervezett ÉV SIKERE verseny első évében (és erre büszkék vagyunk) sok multinacionális és magyar cég szerepeltette termékeit. A lista azonban koránt sem teljes. Célunk, hogy a második évben még több cég és még több termék nevezzen.

A kutatás
Az ACNielsen a világ vezető piackutató vállalata, amely több mint 100 országban foglalkozik piacrészesedés és fogyasztói magatartás mérésével, elemzésével.

Az ACNielsen olyan hírnévre tett szert a fogyasztói kutatásokban, amit a legkülönbözőbb iparágakban elismernek a világ minden pontján.

Az ACNielsen a VNU része, ami a világ egyik vezető médiavállalata.

A versenyben/kérdezésben 15 termék kategória és 4 televízió műsor kategória vett részt.

A kérdezés során minden egyes kategóriába benevezett termékről képet és egy rövid termékleírást is kézhez kapott a kérdezett.

A verseny az egyes kategóriákon belül zajlott úgy, hogy a kérdezetteknek ki kellett választaniuk a benevezett (képpel és leírással támogatott) márkák közül azt, amelyiket a legjobbnak tartott azok közül az adott kategóriában.

Minden egyes termék kategóriára 600 fő szavazott. (Amennyiben a kérdezett számára nem volt releváns a termékkategória, ugyanabban a háztartásban élő másik személy (aki számára releváns volt a kategória) szavazott helyette.)

A kérdőív tartalmazta a megkérdezettek szocio-demográfiai ismérveit (nem, kor, településtípus, státusz, jellemzők, iskolai végzettség, régió) is.

A megkérdezés Magyarország 600, véletlenszerűen a régió, településtípus és a háztartás nagyságának figyelembevételével kiválasztott háztartásban került lebonyolításra.

A megkérdezett személyek reprezentálták a magyarországi 18-65 éves lakosságot régió, településtípus, nem és kor szerint.


A résztvevők

Az ÉV SIKERE-NÉZŐK VÁLASZTÁSA versenyre a Tv társaságok közül első évben öt – a Duna Televízió Rt., a Magyar RTL Televízió Rt., a Magyar Televízió Rt., az MTM –SBS Televízió Rt. (TV2) és a Viasat Hungária Rt. versenyeztek 4 kategóriában.

A négy kategória : sorozatok, szórakoztató műsorok, hír- és vita műsorok, valóságshow. A négy kategória győztest tehát az AC Nielsen által 2003 januárban megkérdezett 600 háztartás szavazatai alapján hirdetjük ki 2003 március 6-án a Hyatt Regency Budapest szállodában megrendezett díjátadó gálán. A győztes műsorokkal kapcsolatosan a nyertesek egy éven keresztül használhatják a Kereskedelmi Innovációs Kft. által biztosított ÉV SIKERE – NÉZŐK VÁLASZTÁSA logot a vonatkozó törvényi előírások és a logo használatáról szóló szerződésben leírtak betartása mellett.

Az egyes kategóriákban a következő műsorok indultak :
Valóság show: Valóvilág – Magyar RTL Televízió Rt.
A Farm – Viasat Hungária Rt.
Big Brother – MTM –SBS Televízió Rt. (TV2)
Hír, vita műsor : Heti Hírmondó – Duna Televízió Rt.
Élesben – Magyar Televízió Rt.
Esti Híradó (19.30) – Magyar Televízió Rt.
Jó Estét, Magyarország – MTM –SBS Televízió Rt. (TV2)
RTL Klub Híradó – Magyar RTL Televízió Rt.
Mónika Show – Magyar RTL Televízió Rt.
Miért – Duna Televízió Rt.
Sorozatok : 24 – Magyar Televízió Rt.
Barátok Közt – Magyar RTL Televízió Rt.
Don Matteo – Magyar Televízió Rt.
Csengetett Mylord ? – Duna Televízió Rt.
Hallo, Hallo – Duna Televízió Rt.
Tea – MTM –SBS Televízió Rt. (TV2)
Star Trek – Viasat Hungária Rt.
X – akták – Viasat Hungária Rt.
Vészhelyzet – Magyar RTL Televízió Rt.
Szórakoztató műsor : Jakubcsek Show – MTM –SBS Televízió Rt. (TV2)
Egy Rém Rendes Család – Viasat Hungária Rt.
Jerry Springer Show – Viasat Hungária Rt.
Esti Showder Fábry Sándorral – Magyar RTL Televízió Rt.
Heti Hetes – Magyar RTL Televízió Rt.
Névshowr – Magyar Televízió Rt.
Dili Buli – Magyar Televízió Rt.
A 2002/2003 évi versenyben a Tv társaságok szabadon dönthettek arról, hogy a műsoraikat mely kategóriákban szerepeltetik.

Az ÉV SIKERE – VÁSÁRLÓK VÁLASZTÁSA versenyen 15 kategóriában 22 gyártó/forgalmazó 57 termékkel szerepelt. A 15 kategória győztest a TV műsorokhoz hasonlóan az AC Nielsen által 2003. januárban megkérdezett 600 háztartás szavazatai alapján hirdetjük ki 2003 március 6-án a Hyatt Regency szállodában megrendezett díjátadó gálán. A győztes termékekkel kapcsolatosan a nyertesek maximum egy éven keresztül használhatják a Kereskedelmi Innovációs Kft. által biztosított ÉV SIKERE – VÁSÁRLÓK VÁLASZTÁSA logot a vonatkozó törvényi előírások és a logo használatáról szóló szerződésben leírtak betartása mellett.

A nyertesek elképzeléseitől függően a vásárlók az újság, és TV hirdetések mellett akár az áruházi polcokon és a termék csomagolásán is találkozhatnak a logoval.

A merőben új lehetőségeket magában rejtő marketing koncepció egyébként felkeltette a disztribúciós hálózatok figyelmét is.

A résztvevők, győztesek
A résztvevők közül mindenki nyer. A kutatás adatai minden résztvevő számára nagy értékkel bírnak, egyértelmű visszajelzést adnak a fogyasztótól a termék/műsor – verseny szabályai szerint – piacon elfoglalt pozíciójáról különböző bontásokban, mint pl. települések szerint, életkor szerint, stb. A visszajelzés alapja lehet egy későbbi termékfejlesztésnek is.

A győztesek a logo segítségével hirdethetik, hogy a verseny során a nézők/vásárlók őket választották a legtöbben a résztvevők közül. Az első helyezettek számára a logo jó eszköz lehet a különböző promóciós kampányokhoz, a termékek ázsiója nőhet a piacon és ez nagyobb forgalomhoz vezethet.

A gála
A díjátadó gálát 2003 március 6-án rendeztük a Hyatt Regency Budapest szállodában. Az ünnepségen a résztvevő cégek és TV társaságok vezetői mellett meghívott vendégek a benevezett műsorok szereplői, producerei, továbbá áruházláncok és beszerzési társulások vezetői, és a gyártó/forgalmazó cég vezetői vettek részt.

A jövő
A díjkiosztót követően szinte azonnal indul második, azaz a 2003-as ÉV SIKERE verseny. Az idei évben a versenyt más piaci szegmensekben is megrendezzük – mint például rádiók – de erről bővebben a díjkiosztó után!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik