A lap.hu mozgalom második évfordulójára szerveződő konferencián olyan neves előadók próbálják elemezni a hazai internetes közösségek alakulását, mint például Csepeli György (IHM), Dr. Majsai Sándor Gábor (OM), Gerényi Gábor (Index). A konferencia célközönsége az újságírók, internetes szakemberek, illetve természetesen a lapmozgalom szerkesztői (weboldal: www.startlap.hu/konferencia/).
Két évvel ezelőtt, 2001 márciusában indult útjára a Startlap égisze alatt szerveződő lapmozgalom, amely ez idő alatt 1300 weboldalt produkált. Ez nagyjából azt jelenti, hogy naponta két új lap, vagyis tematikus linkgyűjtemény kerül ki a több mint 500 önkéntes szerkesztő keze alól a www.lap.hu címen található laplistára. A lap.hu egy az internetes téren kívül is működő közösség. Évi négy “off-line” találkozó során találkoznak egymással a szerkesztők. A Startlap új kísérletének célja, hogy a Startlap tapasztalatait megossza, kicserélje más közösségek képviselőivel. A konferencián megvizsgálják a közösségekben, netes mozgalmakban rejlő lehetőségek kiaknázásának módjait, üzleti lehetőségeit. Célja még a rendezvénynek, hogy a több mint 500 szerkesztőből azok is aktív tagjai legyenek a közösségnek, akik az eddig lezajlott, könnyedebb, játékosabb találkozókon nem kívántak részt venni.
„A magyarországi internetes közösségekről még nem rendeztek konferenciát. A Startlap a hazai Internet második legnagyobb szereplője, mozgalma a lap.hu, a legnagyobb itthon működő netes közösség. A lapmozgalom “atyja” ezért is vállalkozik arra, hogy feltérképezi a legfontosabb hazai virtuális közösségeket, azok főbb típusait. Igyekszünk körüljárni a témát “szociológiai” és “kommerciális” szempontból is. Benézünk a site-ok mögé, hogy megtudjuk, mitől működik, ami működik. S talán arra is választ kapunk, hogyan működhet még jobban és még kifizetődőbben – mondta Debre Zoltán, a Startlap főszerkesztője.
A lap.hu mozgalomról
A lapmozgalom lényege, hogy bárki, aki életképes koncepcióval áll elő, felépíthet egy linkgyűjteményt egy általa választott témában. Az önkéntes szerkesztők számára a Startlap.hu biztosítja a keretet honlapjuk elkészítéséhez és karbantartásához. Afféle „franchise” rendszerről van szó tehát, amelyben mindenki megtalálja a számítását – legfőképpen a felhasználó, aki igényes, jól karbantartott linkgyűjtemények közül válogathat.
A Sanoma Budapest Kiadói Rt.
Több mint 30 kiadványával a Sanoma Budapest Kiadói Rt. Magyarország egyik legnagyobb médiavállalata. A kiadó a leányvállalataival együtt a magazinpiacon 32%-os piaci részesedéssel rendelkezik, több mint 400 munkatársa közel 15 milliárd forintnyi éves árbevételt ér el. A kiadó 9 internetes termék tulajdonosaként meghatározó szerepet játszik a hazai internetpiacon is. További tevékenységei, közé tartozik a konferenciaszervezésen kívül a 2002-ben elkezdett könyvkiadás, eseményszervezés, merchandising és customer publishing.
A kiadó tulajdonosa a finn Sanoma Magazines kiadócsoport, amely a SanomaWSOY legjelentősebb üzleti egysége. A Sanoma Magazines Európa ötödik legnagyobb magazinkiadója. Több mint 240 kiadványával kilenc európai országban van jelen: Belgium, Hollandia, Finnország, Svédország, Szlovákia, Csehország, Horvátország, Románia, Magyarország.
A közel 100 éve alapított SanomaWSOY ma Finnország vezető médiavállalata és 1999 óta jegyzik a Helsinki Tőzsdén. Proforma nettó árbevétele 2001-ben 1,73 milliárd euro volt és 18,000 embert alkalmaz.
További információ: Németh Norbert internetes marketing menedzser (tel.: 437-3607, fax: 250-2303, e-mail: nnemeth@vnubp.hu)
PROGRAM
(www.startlap.hu/konferencia)
09.00 regisztráció
09.30 levezető elnök bevezetője
09.40
A Lapmozgalom – “Magyarország legnagyobb online
szerkesztősége”
Debre Zoltán, Startlap főszerkesztő
09.50 kérdések
10.00
Az elkövetkező évek informatikai tervei és fejlesztései
Csepeli György, IHM képviselője
10.20 kérdések
10.30 kávészünet
10.45
A SuliNetről – fölülről épített internetes közösség
Dr. Majsai Sándor Gábor, Oktatási Minisztérium
11.05 kérdések
11.15
Az internetes fórum: közösség- és véleményformáló erő
Gerényi Gábor, Index ügyvezető igazgató
11.35 kérdések
11.45
A lap.hu-tól a saját vállalkozásig – egy sikersztori esettanulmánya
Varga Anna, kézimunka.lap.hu – Foltvarázs kézimunkabolt
11.55 kérdések
12.05 Ebéd
13.10
A társkereső site-ok eredményei, látogatottság és üzleti lehetőségek
Wesselényi Andrea újságíró
13.30 kérdések
13.40
Női közösségek a virtuális kávézóban
Szakály Andrea, a Nők Lapja C@fe főszerkesztője
14.00 kérdések
14.10
A linkgyűjtemények marketing-szempontból
Damjanovich Nebojsa, online marketing tanácsadó
14.30 kérdések
14.40 Kávészünet
15.00
Mozgalom az interneten – hozhat-e pénzt?
Kürti István kereskedelmi igazgató, Sanoma Budapest Kiadói Rt.
15.20 kérdések
15.30 levezető elnök összefoglalója
16.00 konferenciazárás
Dátum:
2003. március 11.
Helyszín:
Westend Hilton Hotel, Budapest
Részvételi díj:
Startlap-szerkesztőknek:
1900 Ft + 25% áfa
Külsősöknek:
19900 Ft + 25% áfa
Kedvezmények:
– minden lapszerkesztő, aki hoz magával egy külsőst, ingyen vehet részt a konferencián
Jelentkezési lapért kattintson ide!
Telefonon: 06-1-437-1414
Faxon: 06-1-437-1470
E-mailen: konferencia@sanomabp.hu