Belföld

Médiaharc a közelgő háború közvetítéséért

Nemcsak a hadseregek készülődnek a háborúra, a világ vezető hírtelevíziói és hírügynökségei is több ezer riportert képeznek ki haditudósítónak. A 100 millió dollárt meghaladó médiaakció résztvevőinek egymással is meg kell küzdeniük az exkluzív riportokért. Az információk többségét az amerikai hadsereg vezetői lektorálják.

Soha ilyen közel nem került a média a hadsereghez a történelem folyamán, mint most. Az iraki háborúra készülődő hírtelevíziók kiválasztott tudósítóit az elitosztagok korábbi parancsnokai képezik ki. A riporterek először kapnak a hadseregben rendszeresített védőfelszerelést.

Az előzetes várakozások szerint az 1991-es Öböl-háborút élőben közvetítő CNN küldi a legtöbb riportert a régióba. Az ellenséges övezetben való túlélésre felkészítő tréningen több mint 500 riporter vett részt, és kétszáz körül van azoknak a tudósítóknak a száma, akiket a biológiai és vegyi fegyverekkel történő támadás következményeire is kiképeztek – tájékoztatta a Világgazdaságot Laurel Chamberlain, a CNN International szóvivője. Mint mondta: a CNN 35 millió dollárt fordít a háború közvetítésére.

Nem csak az amerikai televíziók készülnek a háborúra, a vezető európai televíziós hírcsatorna, a BBC is felvonul az iraki hadszintérre. Minden kulcsfontosságú helyszínen jelen leszünk – nyilatkozta lapunknak Karen Rosine. A BBC sajtószóvivője elmondta: az infrastukturális háttér adott a hírközléshez, amennyiben azonban kitör a háború, megerősítik a tudósítóhálózatot. A riporterek részt vettek egy egyhetes kiképző programon, és mindenkinek, aki Irakba utazik, át kell esnie egy kétnapos CBR-tréningen, ahol a vegyi, biológiai és nukleáris fegyverekkel való támadás következményeire készítik fel őket. Az utazók maszkot, katonai sisakokat, biztonsági védőöltözetet kapnak, és alapfelszerelés lesz a páncélozott jármű is.
[Világgazdaság]

Ajánlott videó

Olvasói sztorik