Belföld

Belép a gépjármű-biztosítási piacra az Union

Közel 20 százalékkal, a 2001. évi 4,37 milliárd forintról 5,19 milliárd forintra növelte 2002-ben díjbevételét az Union Biztosító - mondta Maják Viktor, az Union Biztosító marketingigazgatója.

A társaság nem életbiztosítási üzletágból származó bevételei 48 százalékkal, a 2001 évi 433 millióról 644 millió forintra nőttek, míg az életbiztosítási bevételek 15 százalékot meghaladó növekedéssel, 3,93 milliárdról 4,54 milliárd forintra emelkedtek. Az életbiztosításokon belül 1 milliárd forintot tettek ki az egyszeri díjas termékek eladásából befolyt bevételek, míg a folyamatos díjasoké 3,54 milliárd forintot. Az életbiztosítási díjakon belül 1,9 milliárd forint származott a befektetési – unit-linked – biztosításokból, ami az egy évvel korábbi állományhoz képest 80 százalékos bővülés.

Az Union Biztosítónak 2005-re már a jelenleginél
kiegyensúlyozottabb portfóliót kell felépítenie: 100 százalékos tulajdonosa, a Wiener Stadtische elvárása szerint addigra a díjbevételek 50-50 százalékban származnak majd az élet-, illetve a nem életbiztosítási üzletágakból. Ezt úgy kívánják elérni, hogy közben az életbiztosítási díjbevételek is a piaccal azonos szinten bővüljenek. A biztosító ennek érdekében tavaly megújította ipari vagyonbiztosítási termékeit és rövidesen belép a gépjármű-biztosítási piacra. Már induláskor tervezik mind a kötelező, mind a casco-piacra való belépést is, de a kötelező felfutása csak az év végén várható.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik