Belföld

A Samsung beszáll a lézernyomtató-piacra

A Samsung Electronics Magyar Rt. a magyar lézernyomtató-piacon is meg kívánja vetni a lábát, s két új modellje révén egy év alatt 20 százalékos részesedést kíván szerezni ebben a szegmensben - közölte Loós Balázs, a társaság marketingvezetője kedden.

Magyarországon az elmúlt évben összesen 35-40 ezer lézernyomtatót értékesítettek mintegy másfél milliárd forint értékben. Loós Balázs úgy vélte, hogy a terv megvalósulása esetén a lézernyomtató piacról 200-300 millió forint árbevétele származik a 2002-ben 20,7 milliárd forint forgalmat elért Samsung Rt.-nek.

A cég tavalyi árbevételének 49 százalékát a szórakoztató elektronikai, 18 százalékát az információtechnológiai, 16 százalékát pedig a telekommunikációs termékek eladása tette ki. A fennmaradó 17 százalék a háztartási gépek eladásából származott. A társaság az idén a tervek szerint 25,2 milliárd forint árbevételt ér el.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Samsung az elmúlt időszakban jelentős növekedést ért el a világpiacon a nyomtató üzletágban, hiszen Európában 13 százalékos, Amerikában 15 százalékos, míg Ázsiában 23 százalékos részesedéssel rendelkezik. A tervek szerint a Samsung 2003-ban több mint másfél millió nyomtatót értékesít világszerte, így világpiaci részesedése elérheti a 16 százalékot.

Magyarországon a nyomtatópiacon a legnagyobb, 67 százalékos részesedést a Hewlett-Packard mondhatja magáénak, a Minolta 16 százalék, az OKI 8 százalék, a Canon 5 százalékos részesedéssel rendelkezik. A fennmaradó 5 százalékot az egyéb márkák teszik ki. A világ 47 országában jelenlévő Samsung Electronics a világ egyik legnagyobb informatikai vállalata, 2002-ben 34,8 milliárd dollár árbevételt és mintegy 6 milliárd dollár nyereséget ért el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik