Belföld

Vitatott tévéújság – a Sanoma beperelte az Axel Springert

Védjegy- és jellegbitorlás miatt pert indított az Axel Springer Budapest Kiadói Kft. ellen - egyik lapjának arculata miatt - a Színes RTV című műsorújságot megjelentető Sanoma Budapest Kiadói Rt. a közelmúltban - értesült az MTI.

A Sanoma megfellebbezte a kulturális tárcánál a konkurens lap bejegyzését, valamint kérte annak törlését. Ideiglenes intézkedésként kérték az orgánum megjelenésének felfüggesztését.

Pintye László lapigazgató, megerősítve az MTI értesülését, közölte: azért kezdeményezték az eljárásokat az Axel Springer által megjelentetett Színes TV műsor című lap ellen, mert annak külső és belső megjelenése megtévesztően hasonlít az általuk megjelentetett, immáron egy évtizedes múltra visszatekintő újságra.

Mint mondta, szinte teljesen megegyezik az általuk használtéval a versenytárs címlap- és belső struktúrája, színvilága, betűkarakter-készlete. Álláspontjuk szerint ez alkalmas az olvasók megtévesztésére.

A sérelmezettek alátámasztására közölte: egy ismert közvélemény-kutató céggel a közelmúltban készíttetett felmérésük szerint a Sanoma-műsormagazin rendszeres olvasóinak 84 százaléka nagyon hasonlónak vagy ugyanolyannak mondta a múlt év vége óta megjelent Színes TV műsort. A logó eltakarása után pedig 71 százalékuk vélekedett úgy, hogy a két újság címlapja és belső oldalai ugyanazt az orgánumot takarják.

Pintye László az MTI érdeklődésére úgy nyilatkozott, kártérítési igényt is beterjesztenek majd a bíróságra az ügyben. A követelt összeget a versenytárs megjelenése miatti forgalom-csökkenéstől és a szükséges ellenintézkedések költségeitől teszik függővé.

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.