Belföld

Háromszáz kilométer sztráda épül

A jelenlegi tervek szerint a kormány 2006 végéig mintegy 300 kilométer új autópályát adhat át a forgalomnak, és további, 500-570 kilométer sztráda, illetve gyorsforgalmi út építését kezdheti el – jelentette ki tegnap Csillag István, gazdasági és közlekedési miniszter, Kuncze Gáborral, az SZDSZ elnökével közösen tartott sajtótájékoztatóján.

A gazdasági tárca vezetője elmondta: az idén a folyamatban lévő munkák mellett a kabinet előkészíti a 2004-ben induló új beruházásokat, amelyeket már az Európai Unió is támogathat kohéziós alapjából. Csillag szerint Magyarország 2006-ig mintegy 150 milliárd forint útfejlesztési támogatásra számíthat az EU-tól.

Az idén a kormány a rendelkezésre álló csaknem 80 milliárd forintból folytatja a 38 kisebb útberuházás – többségében elkerülő út – építésének finanszírozását, tovább épül az M30-as autópálya Emőd és Miskolc közötti szakasza, befejeződik a 20 kilométeres M9-es autóút építése az itt készülő Duna-híddal együtt.

Kuncze Gábor, az SZDSZ elnöke a tájékoztatón kijelentette: a szabad demokraták nem álltak el a kampányukban hangoztatott autópálya-építési tervüktől, és ragaszkodnak ahhoz, hogy az eredetileg elképzelt közúthálózat-fejlesztés valósuljon meg. Hozzátette: fontosnak tartja, hogy a kormányzati ciklus végére Szeged, Pécs, Debrecen, Nyíregyháza és Miskolc autópályán, vagy autóúton jól megközelíthető legyen.

A Fidesz a tájékoztató után közleményben reagált az elhangzottakra, kiemelve: a párt álláspontja szerint az SZDSZ politikusainak autópálya-építés ügyében tett nyilatkozatait teljes mértékben a véletlenszerűség irányítja. Ám így is nehezen magyarázható – jegyzi meg a közlemény – miként csökkent a ciklusban elkészülő új autópályák hoszsza a Medgyessy Péter által ígért 800 kilométer kevesebb, mint felére.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik