Belföld

Kiegyenlítődött a küzdelem a két kereskedelmi csatorna között

Fej fej melletti küzdelmet eredményeztek a két országos kereskedelmi televízió versenyében a szeptembertől karácsonyig tartó valóságshow-k. Az RTL Klub – szeptember kivételével – továbbra is megőrizte vezető szerepét, de a csatorna fölénye jelentősen csökkent a korábbi időszakhoz képest. Eközben az MTV 3-4 százalékponttal javított korábbi pozícióján - írja a NAPI Online.

A valóságshow-k, s az általuk kialakított műsorfolyamok kiélezték a két kereskedelmi televízió versenyét, ezt megelőzően ugyanis az RTL Klub kényelmesen szemlélte a tv2 fokozatos piacvesztését. Az év első kilenc hónapjában a két csatorna közötti olló soha nem látott mértékben nyílt szét: a havi átlagos közönségarány főműsoridőben a kereskedelmileg legfontosabbak, vagyis a 18–49 éves korosztály körében általában több mint 10 százalékpontos különbséget mutatott.

Ősszel – amikor útjára indult a tv2 új műsorstruktúrája, és megjelentek a valóságshow-k – a korábbi különbség egy csapásra megszűnt, sőt a tv2 az említett korcsoportban, főműsoridőben szeptemberben átvette a vezetést a Való Világ indításával késlekedő RTL Klubtól, s innentől kezdve fej fej mellett haladtak a csatornák a nézőszerzési küzdelemben. Tovább élezte a két kereskedelmi televízió versenyét az a körülmény, hogy felébredt Csipkerózsika-álmából az MTV, amely csatorna főleg szórakoztató műsoraival arat sikert, vagyis épp azt a nézői réteget akarja megcélozni, amely a másik két csatorna nézőtáborát alkotja.

Az mtv1 egyébként tavaly az utolsó negyedévben, főműsoridőben – amikor a másik két televízión a valóságshow-k mentek -, a 18-49 évesek körében 10,7 százalékos közönségarányt produkált, ami csaknem 3 százalékponttal jobb eredmény a bázishoz képest.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik