Belföld

Egy kiállítás gépei – még mindig Detroit

Az idei detroiti autószalonon rengeteg koncepciót állítottak ki, itt egy újabb csokor az érdekességekből. A recept változatlan: meghökkentő formák és nagyteljesítményű motorok...

Buick Centieme


Egy kiállítás gépei – még mindig Detroit 1

Kattintson a képre!

A Buick idén ünnepli fennállásának századik évfordulóját, ezért a kiállításon bemutatott modellt stílszerűen Centieme névre keresztelték. A gyár elképzelése szerint a koncepció középpontjában a kényelem áll. Így szinte minden elképzelhető extrával felszerelték az autót: a három sorban elhelyezett ülések minden irányban elektromosan állíthatók, de megtalálható itt minden, a kartámaszoktól kezdve a mozgatható asztalokon át egészen a DVD-vel kiegészült szórakoztatóközpontig.

A Centieme mozgatásáról egy 3,6 literes V6-os 400 lóerős motor gondoskodik, amely négyfokozatú automata váltón keresztül hajtja mind a négy kereket. A Centieme sorozatgyártását egyelőre nem tervezi a Buick, de a tanulmány egyes részletmegoldásai minden bizonnyal a szériamodellekben is megjelennek majd.

Chevrolet SS

Az SS tanulmánnyal a Chevrolet feleleveníti négy évtizedes klasszikus izomautós hagyományait. Az izgalmas megjelenésű, négyajtós hátsókerék-hajtású prototípust a Chevrolet klasszikus Small Block családjából származó, hatliteres 430 lóerős V8-as motorja mozgatja.


Egy kiállítás gépei – még mindig Detroit 1


A kocsi biztonságos vezetésében komoly szerepe van a független, keresztlengőkaros felfüggesztéseknek, és az elöl 21, hátul 22 hüvelykes kerekeknek. Az állítható csillapítású lengéscsillapító már csak ráadás, amivel a cég mérnökei szerint akár közúton, akár versenypályán is remekül helyt áll az új modell. Az amerikai közönség máris négyajtós Corvette-ként emlegeti az új koncepciót.


Egy kiállítás gépei – még mindig Detroit 1

Kattintson a képre!

Ford Model U

Ezzel a tanulmánnyal a Ford a legendás T-Model XXI. századi megfelelőjét hívta életre. A rokonság egyetlen jele azonban a Model U szögletes, óriási sárvédő-szélesítésekkel operáló magas építésű formaterve. A beltérben is hangsúlyozott a leegyszerűsített design, így a műszerfal két monitorból és némi cserélhető színű kárpitból áll.

A kocsi többi része már csöppet sem minimalista, hiszen a biztonság terén a jelenlegi csúcsot képviseli: található benne éjjellátó berendezés, baleset-előrejelző, és természetesen az aktuális fényviszonyokhoz automatikusan alkalmazkodó világítás is, így a vezető sokkal korábban értesülhet az esetleges veszélyforrásokról. A Model U hajtáslánca sem hétköznapi: a 2,3 literes feltöltős, négyhengeres motor hajtóanyaga ugyanis hidrogén, így az autó rendkívül környezetkímélő.

Lincoln Navicross


Egy kiállítás gépei – még mindig Detroit 4

Kattintson a képre!


A Lincoln is követi a mostani trendet, azaz a kategóriák vegyítését. Az új recept egy amerikai mértékkel is igazi luxuslimuzin és egy terepjáró házasítása. Persze a Lincoln legújabb típusa, a 20 colos kerekeken gördülő Navicross csak megjelenésében hasonlít a terepjárókra, a beltere inkább luxusautót idéz: mindent a legfinomabb bőr és minőségi fabetétek borítanak.


Ennek ellenére az autó korlátozott mértékben, de alkalmas a kiépített úthálózatok elhagyására is. Erről a 4,2 literes V8-as motor, és az ötsebességes intelligens automata váltó gondoskodik, melyhez állandó négykerékhajtás kapcsolódik. A hajtáslánc végén pedig hatalmas, 20 colos terepgumik találhatók. Mindezek ellenére nem valószínű, hogy ezzel a masinával jövőre valaki indul a Dakaron.

Maserati Kubang GT

Manapság egyre több gyártó mozdul el a szabadidőautók irányába és készítenek olyan sportos aszfalt terepjárókat, mint a Porsche Cayenne, vagy a BMW X5. Erre a piacra készül betörni a Maserati is. A híres olasz designer, Giugiaro álmodta meg a márka GT változatára épített sportos terepjárót, a Kubangot.


Egy kiállítás gépei – még mindig Detroit 1


A közel 5 méteres Maserati ugyan négyajtós, de a hátsó ülések szükség esetén akár teljesen eltüntethetőek. Az összkerékhajtású monstrum dinamikus mozgatásáról a Coupé modell 390 lóerős 4,2 literes V8-asa gondoskodik, melynek köszönhetően a Kubang 255 km/órás végsebesség elérésére képes.


Egy kiállítás gépei – még mindig Detroit 1

Kattintson a képre!

Mazda Washu

A Mazda egy igazán formabontó újdonsággal jelentkezett Detroitban. A Washu, magyarul sasszárny ugyanis forradalmian új ajtónyitási technikát mutat be.

A hatszemélyes jármű első ajtajai 90 fokig nyílnak, a hátsó két üléssoron helyet foglalók pedig a két oldalt elhelyezett tolóajtót elhúzva szállhatnak be, melyek ráadásul a tető felé hajlanak, így tovább könnyítve a beszállást. A kocsi utastere rendkívül modern, mindent fa, bőr és alumínium borít. A középső üléssor ráadásul nemcsak előre, hátra, de még oldalirányba is elektromosan mozgatható. Az egyterű hajtásáról egy 3,5 literes V6-os aggregát gondoskodik, melynek csúcsteljesítménye a 240 lóerőt is meghaladja.


Egy kiállítás gépei – még mindig Detroit 1

Kattintson a képre!

Mercury Messenger


A Mercury tanulmányának üzenete az, hogy a Ford továbbra is szeretné életben tartani legkisebb márkáját. A Messenger tervezői igazán látványos izomautót készítettek: a hatalmas tengelytáv, a rövid tető az izgalmas légbeömlőkkel kombinálva biztos közönségsiker. A széles abroncsokon gördülő sportgép mozgatásáról a jól ismert 4,6 literes V8-ast gondoskodik.


Egy kiállítás gépei – még mindig Detroit 1

Kattintsona képre!


Toyota Fine-S Concept


A Toyota egészen különleges csodamasinát mutatott be: a Fine-S koncepcióautó ugyanis nemcsak formai kialakításával tűnik ki, hanem a sportautók között egyedülálló hajtásláncával is. Ezt a modellt tüzelőanyag-cellás elektromotor hajtja.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik