Belföld

Újra lesz Traubi a szupermarketekben!

A Traubi Hungária Rt. az idén forgalomnövekedést remél attól, hogy tisztázódtak a traubisoda forgalmazásával kapcsolatos jogi bonyodalmak - közölte Szabó Gábor, a társaság vezérigazgatója szerdai sajtótájékoztatóján.

Strasser Tibor, a cég jogi képviselője elmondta: a Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsa tavaly december elején megszüntette a Traubi Rt. ellen még tavalyelőtt indított eljárást, elismerve, hogy a cég terméke megfelel az évtizedekkel korábban megismert traubi íznek.

Szabó Gábor megjegyezte: a jogvita közvetetten hozzájárult ahhoz, hogy a 2001. évi egymilliárd forintos árbevétel az előzetes adatok szerint tavaly 12 százalékkal mérséklődött, a tavalyelőtti 10 millió forintos nyereség pedig ennél nagyobb mértékben csökkent.

Utalt arra, hogy a társaság a tavalyi évre szinte az összes hipermarketből kiszorult, mert a multinacionális cégek a tisztázatlan jogi körülmények és a konkurencia alacsonyabb árai miatt elfordultak a Traubi Rt.-től. A vezérigazgató bízik abban, hogy a döntés nyomán megélénkülő kereslet hatására az idei forgalom a 2001. évi szintet meghaladja.

100 millió forintos imázskampány is indul

Szabó Gábor reményei szerint az idén a 2002-ben leállt export is újra beindulhat. A főleg horvát piacra irányuló kivitel 2001 végén állt le, aránya 2-3 százalékot tett ki a teljes forgalmon belül. Salamon Berkowitz, az rt. tulajdonosa jelezte, hogy a vállalat a kereslet felfuttatására 100 millió forintból országos reklámkampányt indít. A kampányra február elsején ír ki nyílt pályázatot a cég.

A tíz éve alapított, 100 millió forint jegyzett tőkéjű társaság termékeinek 80 százaléka traubisoda, 20 százaléka pedig márka-üdítőital, ásványvíz. A cég balatonvilágosi üzeme az idei évben megkezdi a narancslevek gyártását is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik