Nem sok jót ígér az új esztendő a budapesti közlekedőknek. Immár nemcsak az állandósult dugókkal, zsúfolt buszokkal lehet számolni, hanem azzal is, hogy időről időre nélkülözni kell az eddig menedéket és gyors haladást biztosító 2-es metrót. A nyáron ugyanis elkezdik a létesítmény szakaszos felújítását öt éven keresztül. A grandiózus, negyvenmilliárd forintos felújítással párhuzamosan folyik a mintegy háromszázmilliárdba kerülő 4-es metró építése. Ez igencsak megviseli majd az autósok és a tömegközlekedők idegeit, hiszen a leendő állomásoknál hónapokra, évekre – időszakosan vagy teljesen – lezárják Budapest legforgalmasabb útjait.
Metró nélkül az Örs vezér tere
Az előttünk álló nyáron még csak az Örs vezér tere környékén lakók, így a zuglói Füredi úti, valamint a XVI. kerületi lakótelepeken élőknek kell nélkülözniük a metrót az Örs vezér tere és a Népstadion között. A BKV már most azt ígéri, hogy forgalomátszervezéssel orvosolja a metró hiányát, így például áthelyezi az Örs vezér terei buszok és trolik végállomását a Népstadionhoz, illetve a Keleti pályaudvarhoz. Ám ezek a járatok csak azon a Kerepesi és Fogarasi úton juthatnak el a célhoz, amelyen csúcsidőben amúgy is lépésben araszolnak az autók.
A BKV vezérigazgatója, Aba Botond korábban az ígérte, ideiglenes buszsáv kijelöléséért fog lobbizni a fővárosi önkormányzatnál, hogy ne ragadjanak a dugóban a BKV utasai. Karácsony előtt Szentgyörgyi Tamás gazdasági vezérigazgató-helyettes már semmi jót nem jósolt az utasoknak, mivel a metrót nem lehet buszokkal pótolni. Ám biztos volt benne, ahogyan a nagy nyári útfelújítások idején, az utasok most is megtalálják majd az alternatív kerülő utakat. A nem végleges tervek szerint a következő három nyáron már ingázni fog a metró az Örs vezér tere és a Népstadion között. Ám ott pótlóbuszokra kell szállni, hiszen várhatóan 2004 és 2006 között a Népstadion és a Deák tér között szünetel a föld alatti közlekedés.
[Magyar Hírlap]