Belföld

Metróépítés: káosz lesz az utakon

admin
admin

2003. 01. 02. 08:27

Évekre lezárják a főváros legforgalmasabb csomópontjait a 4-es metró építése miatt. Ám a föld alá sem lehet majd menekülni a felszíni káosz elől, mert az építkezéssel egyidejűleg újítják fel a 2-es metrót is. A közlekedési szakemberek elkerülő útvonalakat ajánlanak, de az utazóknak így is nagy találékonyságról kell tanúbizonyságot adniuk, hogy eljussanak áhított úti céljukhoz. 2008-ban vagy 2009-ben már könnyebb lesz – biztatnak a Magyar Hírlap által megkérdezett szakértők.

Nem sok jót ígér az új esztendő a budapesti közlekedőknek. Immár nemcsak az állandósult dugókkal, zsúfolt buszokkal lehet számolni, hanem azzal is, hogy időről időre nélkülözni kell az eddig menedéket és gyors haladást biztosító 2-es metrót. A nyáron ugyanis elkezdik a létesítmény szakaszos felújítását öt éven keresztül. A grandiózus, negyvenmilliárd forintos felújítással párhuzamosan folyik a mintegy háromszázmilliárdba kerülő 4-es metró építése. Ez igencsak megviseli majd az autósok és a tömegközlekedők idegeit, hiszen a leendő állomásoknál hónapokra, évekre – időszakosan vagy teljesen – lezárják Budapest legforgalmasabb útjait.

Metró nélkül az Örs vezér tere

Az előttünk álló nyáron még csak az Örs vezér tere környékén lakók, így a zuglói Füredi úti, valamint a XVI. kerületi lakótelepeken élőknek kell nélkülözniük a metrót az Örs vezér tere és a Népstadion között. A BKV már most azt ígéri, hogy forgalomátszervezéssel orvosolja a metró hiányát, így például áthelyezi az Örs vezér terei buszok és trolik végállomását a Népstadionhoz, illetve a Keleti pályaudvarhoz. Ám ezek a járatok csak azon a Kerepesi és Fogarasi úton juthatnak el a célhoz, amelyen csúcsidőben amúgy is lépésben araszolnak az autók.

A BKV vezérigazgatója, Aba Botond korábban az ígérte, ideiglenes buszsáv kijelöléséért fog lobbizni a fővárosi önkormányzatnál, hogy ne ragadjanak a dugóban a BKV utasai. Karácsony előtt Szentgyörgyi Tamás gazdasági vezérigazgató-helyettes már semmi jót nem jósolt az utasoknak, mivel a metrót nem lehet buszokkal pótolni. Ám biztos volt benne, ahogyan a nagy nyári útfelújítások idején, az utasok most is megtalálják majd az alternatív kerülő utakat. A nem végleges tervek szerint a következő három nyáron már ingázni fog a metró az Örs vezér tere és a Népstadion között. Ám ott pótlóbuszokra kell szállni, hiszen várhatóan 2004 és 2006 között a Népstadion és a Deák tér között szünetel a föld alatti közlekedés.
[Magyar Hírlap]

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Puidoux, 2018. szeptember 25.
Saszla szőlőt szüretelnek a lavaux-i szőlőültetvényeken a nyugat-svájci Puidoux-ban 2018. szeptember 20-án. A Genfi-tó északi partja mentén 898 hektáron elterülő, lavaux-i teraszos művelésű szőlőskertek 2007-ben kerültek fel az UNESCO kulturális világörökségének jegyzékére. Az itt termő legismertebb szőlőfajta a saszla. A borvidéket a „három nap” régiójának is hívják, mivel a szőlőtermesztéshez szükséges napfény és meleg három helyről érkezik, az égből, a tó felszínéről és a teraszokat tartó kőfalakból. (MTI/EPA/Valentin Flauraud)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.