Belföld

Széleskörű dohányreklám-tilalom az EU-ban

24.hu
24.hu

2002. 12. 02. 14:22

Németország akarata ellenére az EU-tagállamok széleskörű dohányreklám-tilalomról döntöttek: az EU miniszteri tanácsa hétfőn minősített többséggel fogadta el az Európai Bizottság megfelelő javaslatát. A miniszterek többsége jóváhagyta az Európai Parlament által ajánlott kisebb változtatásokat is, így a javaslatot elfogadták. Az irányelvet 2005. július 31-ig kell átültetni a gyakorlatba. A reklámtilalom értelmében újságokban, folyóiratokban, a rádióban, illetve az interneten nem szabad cigarettát és más dohányárukat reklámozni, és a dohánycégek nem szponzorálhatnak határokon átnyúló nagyszabású rendezvényeket, például a Forma-1-et. Németország mellett Nagy-Britannia is a javaslat ellen szavazott. Az EU-ban a dohányzás és reklámozás kérdése azért kap egyre nagyobb figyelmet, mert az európai dohányzási ráta sokkal magasabb, mint a szigorú reklámszabályozást bevezető Egyesült Államoké, s évente mintegy félmillió ember halálát az EU-ban még ez idős szerint is közvetlen összefüggésbe hozzák a dohányzással.
vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Megszólalt Havas Henrik

Miniature figures near Bitcoin physical coin. Futures on Bitcoins increased by more than 20% after their American debut on the Chicago Cboe Futures Exchange.  (Photo by Manuel Romano/NurPhoto)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.