Belföld

Néveltérés miatt alig használható az MMS

A brit 3G LAB által elvégzett felmérés szerint a fogyasztók nem tudják, mint jelent az MMS, és a telefonok bonyolult menürendszere miatt csak kevesen tudják használni a szolgáltatást.

A 3G LAB cambridge-i központjában elvégzett felmérése során arra kérték az önként jelentkező felhasználókat, hogy a részükre biztosított MMS-képes mobiltelefonnal készítsenek képeket és küldjék el azokat egy másik telefonra. A tesztelők a fotózással még könnyedén megbirkóztak, azonban a kép elküldése lényegesen nehezebb feladatnak bizonyult, ugyanis a telefonok menüjét a felhasználók jelentős része bonyolultnak és átláthatatlannak találta.

A kudarc egyik oka, hogy a brit mobilszolgáltatók az MMS-szolgáltatást “képüzenet”, “fotóküldés” vagy “médiaüzenet” néven kínálják, azonban a mobiltelefonok menüjében MMS vagy Multimedia címszó alatt szerepel. “Nem tudom, mi az az MMS. Még sosem hallottam róla” – mondta az egyik tesztelő.

“Az elkövetkező évek során a képküldés lehet a mobilszolgáltatók egyik fő bevételi forrása” – mondta Steve Ives, a 3G LAB vezérigazgatója. “De a felhasználói tesztek azt mutatják, hogy a fogyasztókat összezavarja a terminológia, valamint a telefonok bonyolult kezelése. Ez azt jelenti, hogy a gyártóknak és a szolgáltatóknak keményen kell dolgozniuk, hogy egyszerűbbé tegyék a képküldést, csak így érhetik el a kívánt bevételeket.”

Magyarországon mind a Westel, mind a Pannon GSM “MMS” néven reklámozza és értékesíti a multimédiás üzenetküldési szolgáltatást, a Vodafone azonban “Vodafone Live!” márkajelzéssel kínálja majd az MMS-t.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik