Belföld

Pácban a német reklám

[FN,MTI-Eco] A hirdetők németországi szövetsége(ZAW) szerint a hirdetési forgalom az idén 3-5 százalékkal esik vissza, azaz folytatódik a tavalyi visszaesés és javulásra csak jövőre lehet számítani. Ez utóbbi is szerény lesz, egy százalékos forgalomnövekedéssel. Ha a ZAW prognózisa erre az évre bejön, akkor a német hirdetési üzlet éves forgalma 30 milliárd euró körül lesz, a tavalyi 31,5 milliárd után. A 2001-es forgalom 5,1 százalékkal maradt el a 2000. évitől. A szövetség üzletileg igen hátrányosnak tartja a hirdetések elrendelt tilalmát, mert ez a különböző médiumokat nehéz helyzetbe hozza. A ZAW egyik vezető illetékese szerint elsősorban a napilapok az áldozatai a hirdetési forgalom visszaesésének. Ha minden hirdetési tilalmat - beleértve az Európai Bizottságnál előkészítés alatt állókat is - forgalmi adatra váltanának át, az 3,6 milliárd eurós forgalomkiesést jelent, a teljes nettó hirdetési forgalom mintegy 17 százalékát.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik