Belföld

Szeptember 11-én tilos a reklám

[Mediainfo.hu] Az Advertising Age felmérése szerint az amerikaiak szük, 51 százalékos többsége nem szeretne semmilyen reklámot látni szeptember 11-én. Az Advertising Age számára a WPP-hez tartozó Lightspeed Research által készített tanulmány szerint 34 százalék nyilatkozott úgy, hogy számára elfogadhatóak aznap a hirdetések, míg 15 százaléknak nem volt véleménye a témáról. Emellett a megkérdezettek 64 százaléka mondta azt, hogy nem változna meg a véleménye egy olyan vállalatról, amely szeptember 11-én reklámozza magát. Azoknak a nagy többsége, akik azt mondták, hogy véleményük megváltozna, úgy nyilatkozott, hogy egy ilyen cégről romlana a véleményük. A válaszadók 50 százaléka találja elfogadhatónak az eseményről megemlékező hirdetéseket, míg 44 százalék szerint ez koránt sem elfogadható. 6 százalék nem nyilvánított véleményt ebben a kérdésben. Bár 367 válaszadó nyilván nem tükrözheti teljesen hűen egy egész ország érzéseit, a megállapítások mégis tanulságosak. Mint Rich Hamilton, a Zenith Optimedia Americas vezérigazgatója elmondta: "A szeptember 11-ei tragédia évfordulója nem az a nap, mikor hamburgert kell eladnunk" Várhatóan a műsorszolgáltatók nagy része nem sugároz aznap reklámokat. Amerika második legnagyobb autógyára tervei szerint nem mond le a reklámokról a terrorista akciók elsö évfordulóján sem. A legtöbb hirdető attól fél, hogy nyerészkedőnek tűnne, ha a gyásznapon reklámozna, amikor a televíziós nézettség feltehetőleg rekordokat dönt. Azonban a Ford úgy gondolja, hogy hirdetéseikkel az "eltökéltséget" demonstrálnák. Mint Paige Johnson, kommunikációs igazgató elmondta: "Úgy érezzük, az embereknek szükségük van egy világos üzenetre: arra, hogy az ország felépült a tragédia okozta sokkból." Persze az autóóriás nem szokványos, kereskedelmi hirdetésekkel jelenik meg, hisz az a Ford szerint sem lenne helyénvaló. Az egyik "reklámban" várhatóan megszólal Bill Ford elnök is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik