Belföld

Borús kilátások a német vállalati életben

Német vállalatvezetők mostanában leginkább a forgalom csökkenésére vagy stagnálására, a nyereség zsugorodására panaszkodnak, s nem sok reményt látnak a javulásra. A következő konjunkturális fellendülés kezdetét az idei év helyett 2003 tavaszára tolták ki az elemzők. Az élenjáró német vállalatok toplistáját immáron 44. ízben ismertető Frankfurter Allgemeine Zeitung a Lufthansa példáját említi: a német gazdaság egykori zászlóshajója tavaly a veszteségzónába került, s nagyjából ugyanez vonatkozik az autóipari cégekre is. Bár tavaly ismét rekordot döntöttek eladásaik, a gyatra kereslet miatt az idén folyamatosan csökken a termelésük, így árbevételük és nyereségük is. Ők viszont magukkal rántják a beszállítókat, a Continental például forgalma növekedése ellenére már tavaly veszteséges volt. A távközlési cégeknek is közismerten nehéz a helyzete, veszteségeik óriásiak. [Világgazdaság]

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik