Belföld

Amerikában megéri adakozni

Az amerikai vállalatok egy része adományozását nem korlátozza szűken az USA-ra, így van ez a Johnson & Johnson cégnél is. A társaság a The Wall Street Journal által kiadott, az amerikai lakosság körében végzett reprezentatív felmérés alapján az első helyezést érte el a cégek megbecsültségi rangsorában. A vállalati felelősségvállalásban is az első helyezést kapta - mondta a Romány Anna, a társaság gyógyszervállalata, a Janssen-Cilag hazai leánycégeknek ügyvezető igazgatója. Az amerikai vállalatok körében az adományozás a vállalati kultúra szerves részét képezi, a társadalom kultúrájában is rögzült érték és értékmérő. Az Amerikai Egyesült Államokban az adományozás részben jószolgálati cselekedet, részben hosszú távú üzleti érdek, az adományozó kivívja a társadalom elismerését, így a vállalat good-willjét (megbecsültségét) is növeli. Az adományozásból nem marad ki Magyarország sem, itt évente 170-200 ezer dollár nagyságrendben támogatják a különböző jószolgálati alapítványok munkáját. [Világgazdaság]

Ajánlott videó

Olvasói sztorik