Belföld

Futball az egész világ – Medián-felmérés a magyarok nagy találkozó iránti érdeklődéséről

24.hu
24.hu

2002. 05. 31. 09:22

A ma kezdődő világbajnokság egy hónapig itthon is a tévé elé szögezi a férfiak jelentős részét: 22 százalékuk lehetőség szerint minden találkozóhoz odaül , és ugyanennyien tervezik, hogy a mérkőzések többségét megnézik. Pedig a sorrendben negyedik vb-jéről hiányzó magyar válogatott távollétében a meccsnézés hagyományosan erős motívumai közül az azonosulás szintje szükségképpen módosul: nemzeti jellegét elveszítve az esztétikumban talál kapaszkodót. Bár hosszú távon a futball dominanciájához nem férhet kétség, május első felében nem alakult ki igazi vb-láz Magyarországon: a labdarúgás iránti érdeklődés mértékét kifejező 53 pont öttel több ugyan, mint a második helyen álló kézilabdáé, de jócskán elmarad a 98-as franciaországi világbajnokságot követően tapasztalt csúcstól (63 pont). Az egyelőre tízpontos különbség a következő hetekben minden bizonnyal eltűnik: a felnőtt lakosság 12 százaléka úgy tervezi, hogy lehetőség szerint minden mérkőzést megnéz, további 14 százaléka pedig a meccsek többségét megtekinti. A kettő együtt pedig több, mint amennyien azt állítják, hogy nagyon érdeklődnek a labdarúgás iránt. A futballrajongók négyötöde "költözik" a tévé elé, de a világbajnokság a "közepesen" érdeklődőknek is csaknem négytizedét (37 százalék) vonzza ennyire. Az esemény médiaértékét jelzi, hogy még azoknak az 5-6 százaléka is megnézi a találkozók többségét, akiket csak kicsit érdekel a futball, és az "igazán érdekes, fontos meccsek" közönsége ebben a körben hattizednyi (59 százalék). A felnőtt lakosság 17 százaléka, a labdarúgás iránt nagyon érdeklődők 60 százaléka "igyekszik úgy alakítani a programját, hogy lássa a meccseket". Ez - tekintettel a délelőtti időpontokra - feltehetően sok esetben próbára teszi a munkahelyi vezetők türelmét, persze az is előfordulhat, hogy főnök és beosztott együtt nézik a mérkőzéseket. A teljes munkaidőben dolgozók ötöde (21 százalék), közülük a férfiak harmada (31 százalék) törekszik arra, hogy a közvetítések köré szervezze az életét. [Népszabadság]
vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.