Belföld

Öt nívódíj, egy külön díj és két kreatív díj a mérlege a Coca-Cola “Frissítő Tehetség” kreatív pályázatnak

A Coca-Cola Frissítő Tehetség kreatív pályázatra több mint 700 alkotás érkezett be.

A pályázat 5 nívódíjasa: Ábel Péter, Körömi Csenge, Kucsmár Viktor, Kukorelli Péter és Szatmári Zsolt. A Coca-Cola különdíját Morvay Márton nyerte el. A pályázaton belül két speciális témát feldolgozó alkotók közül az első díjat Quirin Ágnes kapta a második helyezett Petróczki Ákos lett. A szakmai zsűriben a Pa-Dö-Dö, Réz András esztéta, Faragó Tamás, a McCann-Erickson kreatív igazgatója, Szénássy Alex, az Ogilvy & Mather kreatív igazgatója és Kallós András, a Coca-Cola Magyarország közkapcsolati és kommunikációs igazgatója foglalt helyet. Az általuk legjobbnak ítélt pályaművek közül rendezett kiállítás 2002. április 30-május 12. között a Pesti Est Cafe-ban tekinthető meg. A közönség május 8-ig a helyszínen szavazhat az általa legötletesebbnek tartott alkotásokra.

A több mint egy évszázados üdítőital, a Coca-Cola, ízében és frissességében mit sem változott a 116 év alatt, de kreativitásban és ötletekben mindig újat teremtett. Elég hosszú idő ez ahhoz, hogy nagyon sok embernek nagyon sok élménye és emléke kapcsolódhasson ehhez az italhoz. A vállalat Magyarországon már több ízben írt ki kreatív pályázatot, azért hogy megadott téma felhasználásával megismerhesse, miként gondolkoznak, éreznek az emberek. Ebben az évben Coca-Cola “Frissítő Tehetség” címen invitálta egy kreatív kalandra az alkotókedvűeket.

Mintegy 400 nevező közel 200 festményt, 300 rajzot, 60 számítógépes grafikát és animációt, 50 tárgyat, 30 filmet, 100 forgatókönyvet és 15 zeneművet küldött be. Az alkotásoknak azt a gondolatot kellett kifejezniük, hogy a Coca-Cola közel hozza és összekapcsolja az embereket.
Emellett olyan értékeket kellett megjeleníteni, amelyek optimizmust, jókedvet sugallnak, és jellemzőek a magyar emberek életére, kultúrájára. Az alkotások elbírálására a Coca-Cola Magyarország szakmai zsűrit kért fel, amelyben a Pa-Dö-Dö, Réz András esztéta, Faragó Tamás, a McCann-Erickson kreatív igazgatója, Szénássy Alex, az Ogilvy & Mather kreatív igazgatója és Kallós András, a Coca-Cola Magyarország közkapcsolati és kommunikációs igazgatója vett részt. Az ötletesség és az üzenet kifejezése alapján értékelt pályaművek közül a zsűri 5 alkotást választott ki nívódíjra. Az 5 nyertes pályázó közül a 28 éves Ábel Péter, biotechnológus, számítógépes animációt nyújtott be, Körömi Csenge, aki 34 éves grafikus hallgató, plakáttal jelentkezett, a 30 éves vállalkozó, Kucsmár Viktor szintén számítógépes animációt készített, Kukorelli Péter, 30 éves ipari formatervező kültéri használati tárgyat tervezett és Szatmári Zsolt, 38 éves grafikus, festőművész festményt küldött be. A győztesek egyenként nettó 300.000 forintot kapnak. A Coca-Cola különdíját a 24 éves Morvay Márton egyetemi hallgató 3 dimenziós plakátokkal nyerte el. Az ő díja egy Macintosh számítógép.

A Coca-Cola Frissítő Tehetség kreatív pályázaton belül a művészeti klubok, egyesületek tagjai és a művészeti iskolák hallgatói a “Coca-Cola és a korcsolyázás” és a “Coca-Cola és a névnap” témákban fejezhették ki gondolataikat, véleményüket. A zsűri döntése alapján az első helyezettnek járó nettó 500.000 forintot és 1 db Macintosh számítógépet a 31 éves Quirin Ágnes, grafikus kapta. A második díjat, azaz nettó 300.000 forintot és a MacAcademián egy 60 vagy 48 órás kiadványszerkesztő tanfolyamon való részvételt a 19 éves Petróczki Ákos, tanuló nyerte el.

A zsűri által legjobbnak ítélt alkotások közül a Coca-Cola Magyarország kiállítást rendezett, amely 2002. április 30-május 12. között a Pesti Est Cafe-ban (Budapest, VI., Liszt F. tér 5.) tekinthető meg. A helyszínen a közönség május 8-ig szavazhat az általa legjobbnak, legötletesebbnek tartott pályaművekre. A Coca-Cola Magyarország az érvényes szelvény kitöltői között egy kétfős, kétnapos nyári üdülést sorsolnak ki a Coca-Cola Beach House-ra.

“Egy ilyen pályázatot nem szabad összetéveszteni egy igazi nagy művészeti pályázattal. Ez sokkal inkább valamiféle játék, azaz egyszerre van benne az alkotói önkifejezés és a marketingkommunikációs gondolat. A zsűri ennek megfelelően értékelte az alkotásokat. Az ötletet, játékosságot szerettük meg az egyes darabokban, tehát azt, ami nehezen meghatározható, hiszen a reklám, a PR és a művészet határán mozognak, ahol ott van egy kellemesen szabad érzés. Mi nem azt vártuk, hogy a pályázók felülmúlják a Coca-Cola reklámokat, hanem a cél az volt, hogy mindenki a saját gondolatait, véleményét fogalmazza meg.” – nyilatkozott Réz András

Ajánlott videó

Olvasói sztorik