Kora ősszel újabb kihívás vár a magyar olvasóközönség szépérzékére és pénztárcájára. A kérdés nem új: képes-e eltartani a piac még egy újságot, amikor a szexlapok és erotikus magazinok kínálata amúgy is bőséges.
Bob bácsi lányai
Bob Guccione 1965-ben Angliában alapította a magazint, majd négy évvel később átköltözött az Egyesült Államokba. 1994-ben már szóba került egy esetleges magyar nyelvű kiadás elindítása, de a felmérések szerint az akkori piaci körülmények még nem voltak megfelelőek. “Altatták” az ötletet egészen mostanáig, hogy aztán 8 évvel később 18-ként csatlakozzon a magyar lap a Penthouse-birodalomhoz. A globalizációs trendeknek megfelelően a magyar vállalat, a Perolly csoport többségi tulajdonában lévő Media Network Entertainment Lapkiadó Kft. franchise üzletet kötött az amerikaiakkal – jogot szerezve így a márka használatára.
A főszerkesztő Szűcs Gábor – aki korábban már 8 lap “világra jövetelét” segítette elő – a 70 ezres példányszámot azzal indokolta, hogy ez a magazin mindenhol ott lesz, ahol a nagy rivális Playboy. A vásárlóként a középkorú generációkra számítanak, olyan emberekre, akik igényesek az élet minden területén, hiszen ez nem szexlap lesz, hanem komoly, érett férfiak kifinomult ízlésének megfelelő erotikus magazin – fogalmazott Szűcs az FN kérdésére.
Aktfotó 94 évesen
A Penthouse egyik legnagyobb dobása volt, amikor tavaly ősszel egy 94 éves brazil színésznő képeit tárta a nagyközönség elé. Dercy Goncalves szabad szájú dédnagymama még ki is oktatta a fotóst “odacsapva” a nagy riválisnak: “A testem még nagyon jól néz ki, de aztán művészi fotókat készítsen és ne amolyan Playboy-szemetet!”
Nyár végén már érdemes figyelni az újságárusokat, ha az itthon több ezer forintért kapható angol Penthouse magyar “kishúgát” akarjuk inkább lapozgatni. A tervek szerint körülbelül 10 fővel induló szerkesztőség fogja irányítani a külsősök munkáját, és gazdaságilag valószínűleg a november lesz a mélypont, hiszen addigra mintegy 150 millió forint befektetése szükséges. Szűcs, mint a Media kft. vezetője még annyit árult el az FN-nek, hogy szeptemberben még egy lap indítását tervezik, amely azonban egy teljesen más piacra készül betörni, egy teljesen más réteget megcélozva. A női idomok csodálói akkor úgyis el lesznek foglalva a Penthouse “kóstolgatásával”
Férfiak is?
Olvassa el…
…korábbi írásainkat
•Az Ernst&Young esete az internetes pornóval
•Kelepcébe csalt pornószörfölők
•Hálószex V. – virtuális Loliták
A műhelytitkokról annyit lehet tudni, hogy a Playboyhoz hasonló áron és terjedelemben jelenik meg ám azért szó sincs arról, hogy két ugyanolyan lap közül kell majd választania az olvasónak. Szűcs arra hívta fel a figyelmet, hogy a képek mellett olyannyira a szívükön viselik a cikkek színvonalát, hogy a költségek szempontjából esetenként legalább annyit szánnak egy érdekes írásra, mint egy-egy, a férfiolvasók ösztöneit felébresztő kép megjelentetésére. És ha már a képeknél vagyunk – a főszerkesztő a Playboyhoz közelebb, a Hustlertől távolabb helyezte el a magazint a “nyíltság” terén és jelenleg is kérdéses még, hogy a több mint ötven százalékos női olvasottságot mutató piackutatási adatokra épülve lesznek-e lengén öltözött férfiakat ábrázoló képek a lapban.
Olvasottság (ezer fő) 2001. II.félév* |
Példányszám (ezer) 2001* | |
Playboy |
186,3 |
65,964 |
FHM |
143,3 |
46,514 |
CKM |
193,1 |
44,498 |
*Forrás: GFK, MATESZ |
Internet – nem rivális
Várhatóan az interneten is megjelenik a Penthouse magyar változata (www.penthouse.hu), ám ez ügyben még vannak akadályok, hiszen az amerikaiak csak most kezdenek arról gondolkodni, hogy – megszakítva a hagyományt – az internetes terepet is átengedjék az egyes országoknak. Addig sem tartja azonban a lap komoly konkurenciájának a világhálót, mivel Szűcs szerint a középosztályú célközönség már soha nem lesz internetfüggő, így még bőven van létjogosultsága a nyomtatott Penthouse-nak.