Belföld

Nem csillapodik a plazaláz

Bár a plazák és centerek összterülete már ma is eléri az egy négyzetkilométert, szakértők az elkövetkező egy-két évben másfélszeres bővülést jósolnak. A Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének várakozásai szerint év végére nagyjából 79, ötezer négyzetméternél nagyobb alapterületű, több kiskereskedelmi egységből álló áruház várja majd a vevőket, amivel Magyarország regionális nagyhatalom lesz a bevásárlóközpontok tekintetében. Az egy főre jutó plazaalapterület ugyanis az elmúlt év végén - amikor még csak 52 bevásárlóközpont működött - 0,14 négyzetméter volt, ami jócskán meghaladja a németországi 0,097 négyzetméteres szintet, és megközelíti a Nagy-Britanniára és Ausztriára jellemző 0,21 négyzetméteres arányt. Az elmúlt évekhez képest idén a változás mindössze annyi, hogy valamelyest lassul a terjeszkedés üteme, és a beruházások zöme már nem Budapesten, hanem a vidéki városokban valósul meg. A jelenleg négy áruházat üzemeltető Auchan ebben az évben három üzletet nyit Kecskeméten, Csömörön és Szigetszentmiklóson, de 3-4 éven belül 17-20 tagúra bővíti hálózatát - tudta meg a Népszabadság Gillemot Katalintól, a francia érdekeltségű cég marketingasszisztensétől. Az ugyancsak francia gyökerekkel rendelkező Cora tartja a lépést "honfitársával", hiszen boltjai számát a meglévő nyolcról tizenkettőre szeretné növelni a közeljövőben. [Népszabadság]

Ajánlott videó

Olvasói sztorik