A 15 hónapos térítésmentes program nem titkolt célja, hogy a kifejezetten az Európai Unióval foglalkozó szakújságírókon túl mindazon újságíróknak információs forrásul szolgálhasson, akik figyelemmel kívánják kísérni a maguk szakterületén az EU-ban zajló eseményeket, vagy egyszerűen ily módon kívánják bővíteni integrációs ismereteiket. Ennek megfelelően a rendezvényekre meghívott újságírók ugyanolyan szerteágazó területeken – pl. mezőgazdaság, egészségügy, oktatás – dolgoznak, mint amilyen széles területeket maga az Unió is lefed.
Az új kampány fő elemét a kétnapos, több helyszínen megrendezendő országos szeminárium-sorozatok képezik, amelyeken átfogó témákról adnak elő neves szakértők. A kéthavonta jelentkező budapesti sajtóklubokon egy-egy aktuális témát vitathatnak meg a résztvevők, míg a kampány harmadik eleme a referencia anyagokból, tanulmányokból és más forrásokból összeállított információs csomag, amely hosszú távon kíván az újságírók segítségére lenni szakírói munkájukban. A program részletei a www.gjw.hu/euforras című honlapon is nyomon követhetőek lesznek. A Weber Shandwick |GJW politikai és kommunikációs tanácsadó cég által szervezett újságírói program szerves részét képezi a Külügyminisztérium által 1996-ban közös Phare és magyar pénzügyi forrásból elindított közvélemény-felkészítési programnak. A mostani – immár kizárólag kormányfinanszírozásból megvalósított – sorozattal a közvélemény-felkészítés új szakaszába lépett.
“A programban erőteljesen érvényesül a regionalitás elve, azaz a résztvevők főképp Budapesten kívülről kerülnek ki, és a témák is egyre inkább a mindennapok területeit fogják át.” – mondta Kovács István, a Külügyminisztérium főosztályvezető-helyettese. “Célunk, hogy az eddig főképp külpolitikai rovatokban megjelent európai uniós cikkek fokozottan megtalálják helyüket a belpolitika vagy a gazdasági rovatok hasábjain is, illetve hogy az interaktivitást előtérbe helyező képzés végére egyre több véleményformáló, kommentáló írás szülessen, ezzel is alapot adva a társadalmi párbeszédnek.”
* * *
A Weber Shandwick | GJW-ről: A világ első számú üzleti kommunikációs szolgáltatója, a Weber Shandwick Worldwide magyar leányvállalata 1991-ben jött létre. A cég fő tevékenységi köre az üzleti public relations, a politikai tanácsadás, illetve az európai uniós kommunikáció.