Belföld

Nyerő internet

A hazai internetes tartalomszolgáltató vállalkozások rájöttek, mi vonzza a tömegeket a világhálóra.

Az emberek az interneten is szeretnek játszani, a különféle on-line nyereményjátékok résztvevői akár tízszeresen is lekörözik a legismertebb szakmai weboldalak látogatóinak számát, forgalmuk még a népszerű, évek óta működő portálokkal is összemérhető. A Dotkom szakértői szerint a jövőben hazánkban is egyre több vállalat ismeri majd fel, hogy on-line nyereményjátékok segítségével tömegeket vonzhatnak weboldalukra. Világszerte egyre népszerűbbek az internetes nyereményjátékok. A Dotkom Internet Consulting munkatársai a közelmúltban azt vizsgálták, mennyire követik a magyar vállalatok ezt a nemzetközi trendet. Szakértők szerint az internet – használatban élenjáró országokban az on-line nyereményakciók a leghatékonyabb promóciós eszközök közé tartoznak. Az ilyen akciókat hirdető honlapok rendszeresen felkerülnek a leglátogatottabb oldalak listájára. Az internetes játékoknak különleges jelentőséget biztosít, hogy segítségükkel a hagyományos akciókba nehezebben bevonható, magasabb státuszú emberek is hatékonyabban aktivizálhatóak. Az internetes nyereményjátékok számos célt szolgálhatnak. Bár a kutatások szerint akkor a leghatékonyabbak, ha új termékek, szolgáltatások bevezetését, illetve közvetlenül az értékesítést támogatják, a Dotkom felmérése szerint Magyarországon leggyakrabban még a regisztrált felhasználók, illetve a látogatók számának növelése a legfontosabb cél. A hazai vállalatok mostanában kezdik felismerni a nyereményjátékokban rejlő lehetőségeket, általában első próbálkozásaikat élik meg a neten, ezért a játékok egyelőre mind költségvetésükben, mind a tervezettségben elmaradnak a hagyományos társaiktól. Érdemes azonban figyelembe venni, hogy a nagyobb értékű nyereményeket kínáló akciók esetében a közvetlen hatás mellet a szájról szájra terjedés (úgynevezett szájmarketing effektus) is jelentős lehet, azaz a játékban résztvevők informális csatornákon keresztül eljuttatják ismerőseikhez is a játék hírét. Részben ennek is köszönhette sikerét a VNU kiadóhoz tartozó Startlap téli, látogatottság növelését célzó kampánya (ez volt az első olyan akció, ahol egy személygépkocsi került kisorsolásra), illetve a Lutri nevű ingyenes Internet-lottó elsöprő sikere. A nyereményjátékok alkalmasak egy cég, vagy termék népszerűsítésének támogatására, de ugyanakkor ezek gyors és költséghatékony adatbázis-építési lehetőségeket is biztosítanak. Igaz, Varga Miklós, a Dotkom tanácsadója szerint egyelőre az akciók többsége olyan kis értékű ajándékokat kínál, amelyek nem ösztönzik kellőképpen a játékosokat valós adataik megadására. Az értékelés további akadálya, hogy gyakran a szervezők sem tudják, mit kívánnak kezdeni az összegyűjtött adatokkal.

Hagyományos és nyeremény oldalak látogatottsági adatai:
/napi látogatások(session) száma/

Origo (általános portál) 443.000
Korridor (általános portál) 82.000
Lutri (ingyen játszható lottó) 63.000
Ingyenlottó (ingyen játszható lottó) 30.000
Eco.hu (gazdasági szakportál) 7.700

Értékes nyeremények az interneten

www.webmania.hu – személygépkocsi, utazás, nagyképernyős színes tévé, játékkonzol, DVD-lejátszó
www.globusremix.hu – utazás, DVD, TV
www.privatbankar.hu – 1.000.000 Ft értékű befektetés
www.webnyeremeny.hu – internetes nyereményjátékok gyűjteménye

###

Dotkom -Internet Consulting Kft. (www.dotkom.hu): A Dotkom Internet Consulting Kft. a KFKI csoport érdekeltségi körébe tartozó, internetes tanácsadással foglalkozó vállalat. A cég internethez kapcsolódó marketing, értékesítési és stratégia konzultációval, és projektek menedzselésével foglalkozik. Ügyfelei a közepes és nagyvállalatok közül kerülnek ki. A cég tevékenységének továbi fontos része az Internet üzleti alkalmazásaival foglalkozó tréningek, szemináriumok szervezése, az Internet és a gazdaság kapcsolatával foglalkozó elektronikus és nyomtatott kiadványok megjelentetése, továbbá a kihelyezett tartalomszolgáltatás.

További információkkal a Dotkom Internet Consulting részéről Varga Zsigmond szolgál a zsigmond.varga@dotkom.hu címen vagy a 236-6290 telefonszámon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik