A 2012. január 13-án (32 ember, köztük egy magyar zenész halálát okozó katasztrófában) elsüllyedt tengerjáró roncsáért több olasz és külföldi kikötő versenyzett. A választás végül a hasonló műveletekben a legnagyobb tapasztalattal és jól kiépített infrastruktúrával rendelkező északnyugat-olaszországi Genovára esett. A liguriai városban van a Costa Crociere hajótársaság székhelye is.
A hajóroncs elvontatásának és darabokra szedésének csaknem 100 millió eurós költségét a Costa Crociere fizeti.
A zátonyra futáskor oldalára dőlt Costa Concordiát 2013 szeptemberében állították egyenesbe. A tervek szerint a hajó július 20. után fog ismét a vízen úszni, vagyis elvontatható lesz Giglio szigetének partjaitól.
A roncsot két vontatóhajó juttatja el a genovai kikötőhöz tartozó Voltriba, ott leszednek róla minden berendezést és alkatrészt, ami nem fémből van. Ezután a szintén genovai Sampierdarenában a tengerjáró szerkezetének szétszedése következik.
A világ egyik legnagyobb tengerjáró hajójának elvontatása és darabokra szedése a számítások szerint több mint egy évet vesz igénybe.