Belföld

Mercedes S-osztály – no comment

Elképesztő, 500 lóerős teljesítményével és világújdonságnak számító biztonsági rendszerével az S-osztályos Mercedes egyértelműen az autók királya.

A következő modellévre megújul a Mercedes zászlóshajója, az S-osztály. A luxuslimuzin apróbb formai és jelentős technikai újdonságokkal gazdagodott. Így sikeresen szállhat szembe a megerősödött konkurenciával. Az erőforrások tekintetében a stutgartiak kétséget sem hagytak az ellenfeleknek.



Mercedes S-osztály – no comment 1

Elképesztő teljesítmények

A megújult S-osztály motorpalettáján két kolosszális teljesítményű erőmű is helyet kapott. Mindkét motor 5,5 literes feltöltős és kereken 500 lóerős. A sportosabb stílust kedvelőknek készül az S 55 AMG, melynek kompresszoros erőforrása az E55 AMG-ből származik, de teljesítményét az autó presztízséhez híven kissé megnövelték.

A V8-as aggregát forgatónyomatékában sincs hiány, hiszen a 700 newtonméteres érték szinte páratlan. Ezzel az elképesztő teljesítménnyel lélegzetelállító gyorsulást produkál a kéttonnás monstrum. Az S 55 AMG-nek mindössze 4,8 másodpercre van szüksége a 100 km/órás tempó eléréséhez, és további 12-re a 200-as álomhatár átlépésére.


A dinamikus gyorsulásnak 250 km/órás sebességnél az elektronika vet véget, de ezt kiiktatva az autó akár a 300-as tempó elérésére is képes. A brutális motor igényeinek megfelelően módosították a váltót is. Az AMG Speedshift elnevezésű, ötfokozatú automataváltó 35 százalékkal gyorsabban kapcsol, mint a hagyományos Mercedes automaták. Ezen felül nem csak a váltókarral, hanem F1-stílusban a kormányon elhelyezett gombokkal is kapcsolhat a vezető. Természetesen ez a váltó adaptív (tanulékony), figyeli a sofőr stílusát és ennek megfelelően időzíti a váltásokat.



Mercedes S-osztály – no comment 1


Az S-osztály és talán az egész kategória csúcsát szimbolizáló modell az S 600 – Biturbo. A konzervatívabb vevőknek készülő limuzin csak a hosszított, 5,1 méteres karosszériával rendelhető. A hatalmas luxusautó dinamikus mozgatásáról az igazán arisztokratikus Maybach V12-ese gondoskodik. Ez a kifinomult járású monstrum szintén 500 lóerős, de a nyomaték tekintetében még az S 55 AMG-t is felülmúlja, hiszen kereken 800 (!) Newtonmétert produkál, s ez már egészen alacsony, 1800-as fordulatszámtól rendelkezésre áll.


A kocsi menetteljesítménye megegyezik a V8-as változattal, annak ellenére, hogy ebbe a modellbe nem rendelhető sportváltó. Sőt a német Auto Motor und Sport újság tesztelői egészen hihetetlen, 4,5 másodperces gyorsulást mértek az S 600-sal. Ez az érték azt jelenti, hogy a hatalmas luxuslimuzin jó néhány vérbeli sportautót magamögé utasít, és olyan gépekkel versenyez, mint a Porsche 911 Turbó, vagy a Ferrari 360-as.


Mercedes S-osztály – no comment 1

Az erőhöz igazítva

Mindkét csúcsmodell szériában fel van szerelve egy sor olyan aktív-biztonsági berendezéssel, amely garantálja a hatalmas teljesítmény biztonságos irányítást. Ilyen az (ABC) Active Body Control elnevezésű futóművezérlés, amely csökkenti a karosszéria dőlését kanyarban és a gyorsításkor és lassításkor fellépő bólintást. Emellett természetesen megtalálható az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP), a kipörgésgátló és még egy sereg elektronikus berendezés.

Az autók dinamikus lassításáról az SL 55 AMG-ről átvett, belső hűtésű lyuggatott tárcsák gondoskodnak, amelyeket elől nyolcdugattyús féknyergek marcangolnak.

Már a baleset előtt…

Az S-osztályban debütál a Mercedes-Benz világújdonságnak számító PRE-SAFE utasvédelmi rendszere. Ez az újszerű biztonsági koncepció a gyár évtizedes balesetkutatási ismereteire épül, melyek szerint a balesetek csaknem kétharmadánál viszonylag hosszú idő telik el az ütközés előzetes felismerése, és a tényleges ütközés között. A PRE-SAFE az ESP és a fékasszisztens szenzorainak segítségével képes felismerni a balesetveszélyt. Ilyenkor működésbe lép a berendezés és az utasokat a becsapódás előtt ideális pozícióba próbálja helyezni.


A biztonsági övek megfeszítésével készíti fel az utasokat az ütközésre, testük az elektronikus ülésállítás segítségével olyan helyzetbe kerül, hogy a légzsákok rendeltetésszerűen tudják kifejteni hatásukat. A PRE-SAFE ezzel egyidejűleg automatikusan bezárja a napfénytetőt. A rendszerelemek működése visszafordítható: ha mégsem kerül sor becsapódásra, ismét meglazulnak a biztonsági övek, az utasok pedig vissza tudják állítani eredeti helyzetükbe az üléseket és a napfénytetőt.



Mercedes S-osztály – no comment 1


Csinosabb külső, kényelmesebb belső



Az elődhöz képest a karosszéria csak minimális mértékben változott, épp csak annyira, hogy az újdonságok miatt felismerhető legyen. Az orrészben a lökhárító változott, a hűtőmaszk magasabb, és meredekebben áll. Újak a visszapillantók, és változtak a hátsó lámpák is.

A belső térben több mint 40 változás történt, így minden eddiginél fényűzőbb enteriőr fogadja az utasokat. Újdonság a designo couture néven rendelhető exkluzív nappa- vagy nubukbőr kárpitozás, mely nyár- vagy juharfából készült, esetleg antracit színű nemesfa-díszítéssel rendelhető. A különleges felszereltséget igénylő vásárlók akár alakváltoztató ülést is rendelhetnek.

A rengeteg technikai csemegét felvonultató, megújult S-osztály kellőképpen felkészült a konkurencia erős támadására. Az új modell könnyedén képes fenntartani a márka iránti érdeklődést, a 2004 tavaszán érkező következő generációs luxuslimuzin megjelenéséig.

 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik