Korábban a Csúcsfogyasztóban:
Grillsütők kicsiknek, nagyoknak
High-tech puskák érettségire
Tíz sörös kütyü
Biztosan sokan használnak el legalább egy napszemüveget a nyáron. Eltörik, elveszik, ellopják – ez akkor is bosszantó, ha pár ezer forintos darabról van szó, a következő példányoknál azonban minket a szívinfarktus kerülgetne. Körülnéztünk a 2008-as nyári kollekciók luxusnapszemüveg-világában: a korántsem teljes listában a nekünk leginkább feltűnő darabokat válogattuk ki, de figyelem, ez csak a jéghegy csúcsa – nehéz dolga van annak, aki választani akar, a teljes kínálat több ezer darabot számlál.
Lapozzon, és nézze meg, mire lehet milliókat elkölteni!
—- A Top Gun hagyatéka —-
Mindenképpen egy klasszikussal szerettük volna kezdeni. 1986-ban a Top Gun mérföldkövet tett le a napszemüvegdivatban: akinek addig nem volt, vagy nem tartotta nagyra az ún. Aviator formát, annak Tom Cruise segített. Az eredeti Ray Ban kimondottan a légierőnek készült 70 évvel ezelőtt, a Top Gun óta azonban valóságos ikonná vált, klasszikus divatszemüvegnek számít. A 70 évvel ezelőtti évfordulót megünneplendő a Ray Ban limitált szériával rukkolt elő. A 22-karátos arany Ray Ban Aviator Ultra 485 dollárt kóstál. Figyelem, csak 25 ezer darab készült belőle.
—- Milliomosok kedvence —-
Szintén filmes és szintén klasszikus formákat idéz a Louis Vuitton „milliomosok napszemüvege”, amely a 80-as évek divatos keretét élesztette újjá, sőt a Millionair Sunglasses tervezői, Marc Jacobs, Pharell Williams és Nigo kimondottan az egyik kultikus filmből, A sebhelyes arcúból merítettek. Bár 2005-ben jelent meg Az 1000 dolláros darab még mindig divatos, noha 2005-ben jelent meg, és hosszú hónapokig várólista volt rá.
A jelenlegi kollekcióban is helyet kapott a retró. A hatvanas éveket idéző aranykeretes Dorothy GM kerete monogramos Louis Vuitton-virágokkal van díszítve, az LV monogram a lencsén is helyet kapott, 320 fontért (mintegy 100 ezer forint).
—- Reggeli Tiffany-nál —-
Az ékszereket és luxus kiegészítőket forgalmazó Tiffany-nak széles választéka van, 330 és 1150 dollár közti ársávban lehet válogatni. Az 1839 Rectangular egyszerűbb modell, ezt 430 dolláros ára is bizonyítja.
A Lace Wrap azonban a skála felső végén helyezkedik el, 1150 dollárért egy ezüstfoglalatba helyezett gyémántot is kínál.
—- A Bond Street-i kollekció —-
Az amerikai kollégához hasonlóan a brit Mulberry is előállt egy kollekcióval, ők azonban szűkösebbre fogták. Az öt ikonikus darab – Jackie, Betsie, Francis, Debbie és a klasszikus aviator-forma – több színben kapható, a Cutler&Gross külön a Mulberry-nek végzett munkája, és darabonként 225 fontért vehető meg a Bond Street-i üzletben.
—- Nagy, arany G-betű —-
Olaszországban nem is ember, akinek legalább három napszemüvege nincs. Ezt bizonyítják az évről évre megszámlálhatatlan darabos kollekcióval előálló nagy olasz divatházak is. Az egyik nagy márka, a Gucci, idén is igyekezett elérhető árú napszemüvegekkel ellátni a piacot, a 300, illetve 320 dolláros darabok a luxuspiacon egyáltalán nem számítanak drágának. Akár minden napra külön darabot is lehet venni.
—- Feleségemnek, szeretettel —-
Roberto Cavalli divattervező sosem aprózza el. Feleségének, Evának ajánlott Eva by Roberto Cavalli limitált példányszámban készült, a tervező emblematikus kígyófej mintájával van ellátva, tokja pedig retikülként használható. Mindez 640 dollárért.
—- Pénztárcabarát sportos luxus —-
Az Oakley mindig is a felső kategóriát képviselte a sportos, strapabíró napszemüvegek terén. 2008-as kollekciójában egyrészt továbbviszi egyedi, évek alatt lassan kialakuló robusztus, de sportosan elegáns stílusát, másrészt a múlt nagy formáihoz nyúl, mint sokan mások is. Mindkét irányzatban van érdekesség. Az előző izgalmas képviselője az Oil Rig nevű szemüveg, masszív mintás keretét messziről felismerni, és már 115 dollártól kapható.
A másik vonal egyik izgalmas darabja az Aviator formai világához nyúló Felon, mely polarizált lencsés változatban is készül, sorszámozott kerettel, korlátozott, 2000 darabos példányszámban. 150 dollártól.
—- Nagyon Franco —-
A bevezetőben írtuk, hogy dühítő, mikor az ember elveszti, vagy eltöri napszemüvegét. Ha azonban a Franco Luxuriator Fancy Yellow napszemüvegére ül rá valaki, az felér egy agyérgörcssel is, mármint annak, aki vette. Az illusztris darab ugyanis 18 karátos aranyból készült, és 123 gyémántot ültettek bele, kézzel. Erre még rádobtak egy lapáttal, és a lencsébe is beillesztettek egy kanárisárga 2-karátos gyémántot, hogy igazán tetsszen a Franco kiemelt ügyfeleinek, úgymint Paris Hiltonnak vagy Sharon Stone-nak. Kapaszkodjanak meg: 65 ezer dollárt kóstál.
Javasoljon Ön is témát, terméket a Csúcsfogyasztóba!