A héten derült ki, hogy nem minden papsajt a budai fonódó villamoshálózat felújításával kapcsolatban. Magáról a fonódóról korábban is írtunk már. A projekt lényege, hogy egy villamosvonal átszállás nélkül kösse össze Észak- és Dél-Budát.
Ezt megoldani nem is annyira egyszerű. A Margit híd és a Batthyányi tér között például eddig nem voltak villamossínek, ezért most le kell fektetni őket. Csakhogy itt a villamos vonala a HÉV-alagút felett vezet. Az alagút pedig már a ráöntött friss aszfalt súlyát se bírta el. Repedezni kezdett, kisebb darabok váltak le belőle. Egy ideig a két állomás között nem is közlekedtek vonatok, de most is csak csökkentett sebességgel haladhat a HÉV.
Omladozunk, omladozunk
Erről kérdeztük Király Dávidot, a BKV-Figyelő szerkesztőjét. Király azt mondta, a HÉV-alagút felújítása nem volt benne az eredeti tervekben, de ha a fonódót be szeretné fejezni a BKV, akkor azt nem tudja megoldani enélkül. A probléma csak az, hogy erre saját forrásokat kell találni, mert az Európai Unió csak a fonódóra ad támogatást.
És nem is az omladozó HÉV-nek jelent majd problémát a fonódó felújítása. Az Erzsébet híd alatt például új megállót építenek ki, hogy a Rudas Füdőhöz minél könnyebb legyen eljutni. Emiatt megszűnik a bicikliút, és a kerékpárosforgalmat is a járdára terelik rá. 2,5 méteren, sőt, az elején 1,3 méteren kell majd elférfnie egymás mellett a bicikliseknek és a gyalogosoknak.
Harc
Ebből még hatalmas harcok lehetnek. A lezárás miatt már így sem lehet a járdán közlekedni, pedig a biciklisek és a gyalogosok a háromszor ilyen széles részeken sem tudnak konfliktusok nélkül együttélni. Ráadásul ezen a szakaszon van Budapest két talán legveszélyesebb kereszteződése is. Legalábbis a biciklisek számára.
Két helyen is két irányból szelik át az autók a járdát és a bicikliutat. Az biztos, hogy az új megálló miatt nem lesz békésebb az együttélés a város egyik legforgalmasabb bicikliútján.