A Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító Zrt. (Mavir) évek óta méri és elemzi az adatokat, amelyekből megállapítható, hogy az átállítással évi mintegy 120 ezer megawattóra villamos energiát takarít meg az ország, ez 30-40 ezer háztartás éves energiaszükséglete, vagyis megfelel egy közepes méretű magyar város teljes éves fogyasztásának.
Magyarország területén két nemzetközi vonatot érint az óraátállítás: a Bécs-Budapest-Bukarest vonalon közlekedő Dacia nemzetközi vonat mindkét járata a békéscsabai állomáson várakozik a téli időszámítás szerinti indulási idejére.
A Máv-Start korában közölte: a budapesti Nyugati pályaudvarról 0 óra 48 perckor induló szobi személyvonat a teljes útvonalon a nyári időszámítás szerint közlekedik. A 2510-es számú, szintén a Nyugatiból 0 óra 43 perckor induló szolnoki személyvonat ugyancsak a teljes útvonalon a nyári időszámítás szerint halad.
A Debrecenből 2 óra 36 perckor induló budapesti sebesvonat viszont a teljes útvonalon már a téli időszámítás szerint jár, Debrecenben megvárja a téli időszámítás szerinti indulási idejét.
A BKK tájékoztatása szerint a legtöbb járat menetrendjében – amelyek óránként, félóránként vagy még sűrűbben közlekednek -, a hajnali 2 és 3 óra közötti indulásokat megduplázzák, vagyis azok a téli és a nyári időszámítás szerint is közlekednek.
Az órásnál ritkább követési idejű járatoknál – 908-as, 909-es, 918-as, 931-es, 940-es, 941-es, 948-as, 956-os, 973-as, 990-es, 992-es, 996-os és 998-as – egyedi menetrend lesz érvényben.