Mikor sikeres egy kampány? Nyilván akkor, ha annak végeztével mérhető változást lehet felmutatni – persze pozitív értelemben. Ha így nézzük, a Médiaunió Alapítvány 2012-es kampánya, „A sport mindenkié” példátlan siker, hiszen a kezdeményezés egymilliárd forint értékű médiafelületen hívta fel a figyelmet a sportolás fontosságára és hatására, és az Ipsos Zrt. kutatása szerint félmillió magyar gondolta úgy, itt az ideje rendszeresen mozogni egy kicsit. Ez pedig nem semmi, főleg ha tudjuk, a magyar emberek majd’ fele a karosszék, töltött káposzta, sorozat- vagy netfüggőség háromszögében él, és még a busz után se hajlandó futni…
Játszadozhatnánk a számokkal; ha fizetett hirdetés lenne mindez, úgy mibe fájna mondjuk a regnáló kormánynak a „semmittevők” megmozgatása? Egyszerű osztással fejenként 2000 forintba, de nincs értelme mindennek, hisz az alapítványt támogató médiumok saját felületeiket ingyen adták, tehát e szám kvázi nulla.
Így tán megegyezhetünk abban, a siker jelen esetben nem másnak köszönhető, mint nemes társadalmi összefogásnak. Értelmes célért értelmes cégek értelmes cégvezetői, az ügy mellett pálcát törő értelmes arcok csaptak egymás tenyerébe. Másként fogalmazva – ahogy az alapítvány indulásakor üzenetként zászlajára tűzte –, fogjunk össze pozitív társadalmi változásokért!
A sikerhez ennyi kell, s nem több. Fogjunk össze többször!
„A sport mindenkié” kampány |
A kampány közel kétszáz hazai médiumban jelent meg, és igyekezett minden célcsoportot megérinteni, idősebbeket, fiatalokat, Budapesten és vidéken élőket egyaránt. Három szakaszban zajlott: 2012. április–június, a londoni olimpia idején, illetve szeptember–november között 23 reklámfilm és több száz sajtóhirdetés futott országszerte, televíziókban, sajtóban, közterületen, rádióban és online felületeken. A www.sportolnijo.hu oldalon az érdeklődők továbbra is megtalálhatják a hozzájuk legközelebb található sportegyesületeket, klubokat, sportolási lehetőségeket, és megtekinthetik a kampány videóit. Závecz Tibor, a kutatás vezetője elmondta: „A felmérés eredményeképpen kijelenthető, hogy félmillió ember volt, aki a kampány hatására többet is mozgott, mint korábban. A legkedveltebb sportágak a kedveltség sorrendje szerint: 1. kerékpározás, 2. futás, 3. fitnesz, 4. foci.” Géczi Tamás, az Ipsos ügyvezető igazgatója így fogalmazott: „A válaszadók véleményének összegzése alapján elmondható, hogy 2,5 millió ember számára mondható emlékezetesnek „A sport mindenkié!” kampány.” A Médiaunió Alapítvány kuratóriuma és elnöksége ezúton is köszönetet mond az Ipsosnak a felmérés elkészítéséért, valamint támogatóinak, a MOB-nak és az E-on Hungáriának, valamint a közreműködő ügynökségeknek és valamennyi médiumnak, amely felületet biztosított a kampányhoz. |