Nincs meg a megfelelő technológia azon emissziós értékek eléréséhez, amelyeket előírnak a gyártóknak, mondta Bejczy József igazságügyi közlekedési szakértő szerda este az M1 aktuális csatornán.
Elmondása szerint ezeket a károsanyag-kibocsátási értékeket politikusok és gazdasági szakértők határozták meg, így a mérnököknek muszáj volt megoldást találniuk, mert a gazdaság megkövetelte az értékek betartását, hogy a piacon tudjanak maradni. Hozzátette, hogy a Volkswagen a legrosszabb megoldást választotta, de ezt is kényszerhelyzetben tette.
A szakértő szerint az alternatív meghajtású autók felé terelődhet a hangsúly. Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) még pénteken azzal vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járművébe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. Az amerikai tisztalevegő-törvény értelmében a rendelkezéseket megsértő gyártó gépkocsinként akár 37 500 dollár büntetéssel is sújtható, így a Volkswagenre kiszabható bírság elméletileg elérheti a 18 milliárd dollárt. A VW amerikai eladásainak mintegy ötöde dízelüzemű jármű.
A botrány miatt szerda este lemondott Martin Winterkorn, a Volkswagen vezérigazgatója. Közleményében azt hangsúlyozta, hogy “a Volkswagennek új kezdésre van szüksége, személyi konzekvenciával. Az új kezdethez az utat lemondásommal nyitom meg.”