Az állásfoglalást ma kapták kézhez az Európai Unió tisztségviselői. A javaslatok között szerepel az is, hogy a pilótákat szúrópróbaszerűen alkohol- és kábítószer-vizsgálatnak kell alávetni, továbbá jobban kell ellenőrizni azoknak az orvosoknak a munkáját, akik felelősek a pilóták rendszeres egészségügyi vizsgálataiért.
A szakértői munkacsoport nem állt elő változtatási javaslattal a pilótafülkék ajtajának zárrendszerét illetően, de támogatja az EASA kezdeményezését, miszerint mindig legalább két személynek kell lennie a pilótafülkékben.
Az egész javaslatcsomag azért született, mert márciusban egy német utasszállító repülő másodpilótája, Andreas Lubitz minden jel szerint szándékosan hegynek kormányozta a gépet, amikor egyedül maradt a pilótafülkében. Lubitz évekre visszamenően mentális betegséggel, depresszióval küszködött, ami miatt elveszíthette volna állását. Öngyilkosságával 149 ember halálát okozta.