Továbbra is egyeztetéseket sürgetnek a szakmai szervezetek a reklámadóról, a kormánytól azt kérik, hogy fontolja meg annak eltörlését a káros gazdasági hatások miatt – közölte a Magyar Reklámszövetség az MTI-vel.
A Reklámszövetség és kilenc másik szervezet közös álláspontja szerint a reklámadó tervezett módosítása csökkenti a mikro- és kisvállalkozások növekedési lehetőségeit. A javaslat 100 milliós reklám-árbevételig mentesíti a vállalkozásokat a fizetés alól, a nagyobb árbevételű cégekre viszont egységes, 5,3 százalékos adót rónak ki.
A reklámszövetség kifogásolja, hogy míg például egy 800 milliós árbevételű vállalkozásnak eddig 3 millió forint reklámadót kellett megfizetnie, addig ezentúl 37,1 millió forint megfizetésére köteleznék. Azt is kifogásolják, hogy a saját reklámot változatlanul adóval terhelnék.
A szövetség arra mutatott rá, hogy a tervezett 7-9 milliárd forint reklámadó-bevételnél lényegesen nagyobb a teljes magyar gazdaság számára okozott kár. Az adó bevezetése növeli a fogyasztói árakat, inflációt gerjeszt, elbocsátásokat eredményez, versenyhátrányt jelent a globális szereplőkkel szemben és a magyar nyelven elérhető médiatartalmak mennyiségének csökkenéséhez, ezek minőségének nagymértékű romlásához vezet.
A szövetség megjegyezte: arra számítottak, hogy a kormány egyeztet az érintett szervekkel, de ez nem történt meg.