Gazdaság
reklamado(430x286).jpg (Array)

Duplázhat az állam az új reklámadóval

Tamásné Szabó Zsuzsanna
Tamásné Szabó Zsuzsanna

újságíró. 2015. 05. 06. 13:20

Az egykulcsossá tett sarccal az érintett cégek többségénél nő a fizetendő. Összességében a korábbinál jóval nagyobbat szakíthat a költségvetés.

Korábban a témában:

A reklámadó módosítójának tervezete szerint a sarcot majd a 100 millió feletti bevételű cégeknek kell megfizetniük, az adókulcs pedig a diszkriminatív sávos helyett egységesen 5,3 százalékos lehet.

Ez pedig, mint a Napi.hu megírta, azt jelentheti, hogy az állam duplája annyit kaszálhat az uniós nyomásra átalakított adóval, mint amennyit a korábbi konstrukcióban beszedhetett volna. Vagyis bőven teljesülhet az a cél, amit a kormány kitűzött, hogy kevesebb nem lehet a reklámadó-bevétel.

Akik rosszabbul járnak

Ők vannak többségben: azok a cégek, akiknek 9,6 milliárd forint alatti az árbevételük. Náluk ugyanis az 5,3 százalékos új adókulcs közteher-növekedést jelent – mondta a lapnak egy szakértő. És fizethetnek persze azok is, akiknek a bevétele 100 és 500 millió forint között van. Hiszen eredetileg 500 millió forintig szólt az adómentesség.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Fotó: Marjai János / 24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.