Gazdaság
reklamado(430x286).jpg (Array)

Duplázhat az állam az új reklámadóval

Tamásné Szabó Zsuzsanna
Tamásné Szabó Zsuzsanna

újságíró. 2015. 05. 06. 13:20

Az egykulcsossá tett sarccal az érintett cégek többségénél nő a fizetendő. Összességében a korábbinál jóval nagyobbat szakíthat a költségvetés.

Korábban a témában:

A reklámadó módosítójának tervezete szerint a sarcot majd a 100 millió feletti bevételű cégeknek kell megfizetniük, az adókulcs pedig a diszkriminatív sávos helyett egységesen 5,3 százalékos lehet.

Ez pedig, mint a Napi.hu megírta, azt jelentheti, hogy az állam duplája annyit kaszálhat az uniós nyomásra átalakított adóval, mint amennyit a korábbi konstrukcióban beszedhetett volna. Vagyis bőven teljesülhet az a cél, amit a kormány kitűzött, hogy kevesebb nem lehet a reklámadó-bevétel.

Akik rosszabbul járnak

Ők vannak többségben: azok a cégek, akiknek 9,6 milliárd forint alatti az árbevételük. Náluk ugyanis az 5,3 százalékos új adókulcs közteher-növekedést jelent – mondta a lapnak egy szakértő. És fizethetnek persze azok is, akiknek a bevétele 100 és 500 millió forint között van. Hiszen eredetileg 500 millió forintig szólt az adómentesség.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Hooded computer hacker working on desktop PC computer. P2P and piracy, computer virus and trojans, phishing, malware and ransomware concept with glitch effect.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.