Arató Zsolt elmondta: a projekt a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt., az érdi önkormányzat, az Országos Rendőr-főkapitányság és a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság szoros együttműködésében, a nemzeti fejlesztési miniszter és a belügyminiszter jóváhagyásával valósul meg.
A most aláírt szerződés alapján az önkormányzat ingyenesen állami tulajdonba adja a jelenlegi rendőrkapitányság épülete melletti ingatlanrészt, amelyet a magyar állam nevében eljáró MNV Zrt. a Pest Megyei Rendőr-főkapitányságnak ad vagyonkezelésbe.
Méltatlan feltételek
A szóvivő közlése szerint a döntésre azért volt szükség, mert az érdi kapitányság jelenlegi épületének műszaki állapota leromlott, az állomány méltatlan feltételek mellett végzi munkáját. Az épületen az elmúlt 15 évben – a kisebb átalakításokról eltekintve – nem végeztek jelentősebb felújításokat. Az építkezés mellett szól az is, hogy a jelenlegi ingatlan nem elegendő a több mint 130 fős állomány elhelyezésére, az osztályok elkülönülten, Érden, Százhalombattán, valamint Diósdon működnek.
A fejlesztéssel nemcsak a rendőri állomány korszerű és megfelelő körülmények közötti elhelyezése valósulhat meg, hanem a közbiztonságért végzett munka hatékonysága is jelentősen növelhető – tette hozzá Arató Zsolt.
Mint mondta, a tervek szerint idén a nyár végén kezdődhet az állami forrásból finanszírozott építkezés, a munkálatok egy-másfél évig tartanak majd.