Nagy vihart kavart az M4-es építésének leállítása, az eleve túlárazott sztrádát ugyanis Brüsszel nem is akarta támogatni, így az időközben elkezdődött építkezés elakadt. Azóta megy az ötletelés, a kormány pedig ígérget, hogy befejezi az autópályát, ami lehet, hogy csak autóút lesz. Azonban találtunk még egy gyorsforgalmi utat, ami hasonló sorsra jutott fű alatt: az M9-es.
Orbán Viktor ugyan beígérte a nagy déli tengely részeként egyszer megvalósuló M9-es Vasvár és Zalaegerszeg közötti részének megépítését, de egyvalamiről elfeledkezett: hogy már van egy építés alatt álló, de félbehagyott szakasz. Jelenleg két kurta szakaszon halad a forgalom: az egyik a kaposvári elkerülő Kaposmérő és Sántos között, a másik a Duna-híddal feltuningolt Szekszárd-Dusnok szakasz. A Google Maps műholdképein is látható, hogy elkezdték a földmunkákat ennek folytatásán, az 51-es és 54-es főutak között, Nemesnádudvarig. Csakhogy évek óta ugyanez szerepel a műholdképen.
Megkérdeztük a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t, miért áll évek óta az M9-es elkezdett építkezése és mi lesz a torzó sorsa. Megkeresésünkre Loppert Dániel kommunikációs igazgató a következőket válaszolta, felidézve az első Orbán-kormány kedvenc útépítő cégének történetét:
Az M9 51-54 sz. főutak közötti szakaszon a kivitelező a Vegyépszer volt, azonban a vállalkozó csődbe ment, ezért leállt az építkezés. Az építési engedélyek elévültek, a további szükséges előkészítésre és a kivitelezés folytatására a NIF Zrt. nem kapott elrendelést.
Tehát az M9-esből egyelőre nem lesz semmi, a feltúrt mezők úgy maradnak, és Bács-Kiskun tovább várhat a semmire.